A Ladát idehaza nyilván mindenki ismeri valamilyen szinten: vagy neki volt, vagy a szülőknek, nagyszülőknek, esetleg a haveroknak, de legalábbis tudunk mutatni valakit, aki mindig vágyott rá. Ennélfogva aztán igen komoly tuningközösség is épült köréjük, a skála a vágott rugótól és az olyan – inkább pimpeléshez szükséges – általános kiegészítőktől, mint a nelásskirács és a golyós üléshuzat, egészen a pénzt és időt nem kímélő építésekig terjed. És itt érthetjük a gyári motor szétreszelését vagy a teljes, motorcserés átalakítást is.

A briteknél azért teljesen más megítélése volt a márkának, bár az ottani piacra készültek jobbkormányos változatok is – a 2101-ből például a 21012-t szánták nekik. Presztízse nem volt sok, és ma sem számít odaát a legvágyottabb veteránok egyikének, részben éppen ezért esett meg egy példányon a RetroFord csapatát erősítő Dave szíve. Ő maga sem gondolta volna soha, hogy valaha Zsigulit akarna építeni, de látott sok ültetett Ladát, és az egyik annyira beütött, hogy elhatározta: megcsinálja.
Az autót a The Late Brake Show nevű Youtube-csatorna Jonnyjának mutatta be, ismertetve a történetet. Egy helyi fórumon bukkant rá a kifejezetten olcsó, 500 fontért kínált példányra, amely még itthon is a kínálat alsó részéhez tartozna az átszámolva 235 ezer forintos árával. Egy 1981-es évjáratú, brit piacos darabról van szó, amelyet igen ramaty állapotban vett kezelésbe. Javítani kellett a padlólemezét, a hátsó íveket, meg persze egy halom egyebet is. De az építés lényege talán nem is a karosszériamunka és a fényezés, bár kétségtelenül rengeteg munkát és tudást igényelt az is.
Érdekesebb viszont, hogy Dave, ha már a RetroFord csapatához tartozik, pontosan tudta, milyen technikával váltaná le a 60 lóerős ezerkettes gyári megoldásait. Nem az igen gyakran alkalmazott Fiat-motorra esett a választása, hanem egy 2,3 literes Cosworth Duratecre, valamint hozzá egy Emerald K6 ECU-ra esett a választása, ez elvileg 238 lóerőt ígér. Ami biztos: a 0-100 km/h-t 4,5 másodperc alatt tudja, és Dave állítólag megfutotta vele a 240-et. Amúgy természetesen maradt a hátsókerékhajtás, de a Lada-váltót egy MX-5 NC hatfokozatújára cserélték.
A teljes építés nyolc hónap alatt megvolt, ami elég gyorsnak mondható. Mondjuk fel is emésztett 24 ezer fontot, azaz bő 11 millió forintot.
Forrás: autoevolution.com és The Late Brake Show

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
