Visszatér a Bertone, de ez mégis mit jelent?
Két sikeres vállalkozó, Mauro and Jean-Franck Ricci szeretné visszahozni a Bertonét, mely alapításának 110-ik évfordulójára egy ránézésre Lamborghini Huracán-alapú szupersportautóval készül. Az eredeti stúdió hosszú haláltusát követően 2014-ben ment csődbe.
Az autóipar, illetve maga a huszadik századi formatervezés hagyománya rengeteget köszönhet a tradicionális olasz stúdióknak. A Pininfarina, a Bertone, a Vignale, a Zagato, a Ghia, és persze számos egyéb, a legismertebbeknél kisebb carrozzeria nem csupán a jövő megrajzolásában, hanem az egyedi és kisszériás kézi autógyártásban is úttörőnek számított. Ennek a korszaknak azonban rég vége már.
A Ferrari, a Lamborghini, az Alfa Romeo, és persze a többi autógyártó is saját stúdióval rendelkezik, a független formatervező dinasztiák pedig nem tudtak alkalmazkodni az új helyzethez. Koncepcióautóik a gyűjtőkhöz kerültek, míg a Pininfarina mára két külön céget jelent, melyek közül az egyik Rimac-technológiát csomagol újra. A Zagato takarékon üzemel, a Vignale egy Ford felszereltégi szint, a Ghia szintén, a Bertone pedig tíz év szünet után készül a nagy visszatérésre.
A befektetők a Ricci fivérek. Mauro Ricci annak idején a Renualt-nál kezdett. Cége, az Inocel ma alternatív üzemanyagokkal, hidrogénhajtással foglalkozik, míg Mauro AMG-kkel versenyez a Blancpain GT bajnokságban, az AKKA Team ASP vezetőjeként. Testvére, Jean-Franck Ricci az AKKA igazgatója, szintén erős autóipari szálakkal. Most ők ketten szeretnék újraéleszteni a Bertonét, miután 2016-ban megszerezték a jogait.
Az új Bertone szupersportautóról ezt a hat fotót kaptuk az Instagramon át, így csak annyit mondhatok, erősen Lamborghini Huracán hangulata van, ami persze nem baj. Más kérdés, hogy a Bertone több volt, mint puszta márkajelzés, ám ha a Ricci család tud kezdeni valamit ezzel a hagyatékkal, már nyert a világ.