A füstölgő gumival aszfaltra rajzolgatásnak megvannak a maga hagyományai. Gondoljunk csak arra, mikor az Audi az R18-as versenyautóval egy „Welcome back” feliratot driftelt a Porsche gyára elé, így üdvözölve a márka Endurance-vébés visszatérését.
Most a Bugatti is kedvet kapott egy kis művészkedéshez. A francia gyártó a Chiron kanyarokra kihegyezett verziójával, a Pur Sporttal rajzolta fel az útra a márka ikonikus modelljeit 1931 óta díszítő C oldalívet, ezzel demonstrálva a limitált széria képességeit.
Az igen látványos, négykerekes driftet bőségesen tartalmazó mutatvány a Bugatti szerint nem lett volna lehetséges a Chiron Pur Sport különleges specifikácói nélkül. A hajtáslánc lelke, az 1500 lóerős W16-os motor nagyrészt változatlan maradt ugyan, ám a hétsebességes duplakuplungos váltó fokozatain rövidítettek egy keveset, és az összkerékhajtást is finomhangolták. Ezen kívül a Pur Sport 50 kilóval könnyebb, miközben több leszorítóerőt is termel, a futómű pedig még sportosabb lett. A teljesítményorientált adaptív felfüggesztés első rugói 65, a hátsók pedig 33 %-kal keményebbek lettek, míg a kerékdőlés mindkét tengelyen több mint duplájára, 2,5 fokra nőtt. Megijedni azért nem kell, a Pur Sport az egyenesekben is piszkosul gyors maradt: 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, de a 0-200 is csak 5,9-ig tart.
Egyébként az említett C oldalív - amely természetesen olyan jelenkori modelleken is megjelenik mint a Veyron vagy a szóban forgó Chiron - kezdetben csak egyszerű dizájnelem volt a Bugattikon, mára azonban fontos feladatot is kapott: a munkája, hogy a Chiron gigantikus motorjához minél több levegőt tereljen.