Az utolsó harminc megmaradt Ford GT karosszéria sorsa elég brutális
2005 és 2006 között 4038 Ford GT készült a tervezett 4500 helyett, mert épp ennyi vásárlót érdekelt a kompresszoros 5,4 literes V8 egy szupersportautó középen, a hatsebességes Ricardo manuális váltóval párosítva. Aztán kiderült, hogy versenyautónak is kiváló a GT, és nagyjából a végtelenségig lehet tuningolni is. 16 évvel később készül még harminc.
Újkorában a piac igazából nem értette a Ford GT-t. Európa pláne nem, hiszen alig kapott belőle. Azóta viszont kiderült, hogy a Ford modern szupersportautója, a legendás GT40 szellemi örököse többre érdemes, mint első blikkre sokan gondolták volna. 2016-ban a Le Mans-i győzelem kedvéért jött a második generáció, erre most kicsit visszaugrunk az időben, és a régi GT-ből készül még egy utolsó széria.
A Road&Track vette észre, hogy már lehet foglalni a Matech GT1-eket. Történt ugyanis, hogy a Ford Racing svájci partnere, a cég, mely annak idején az FIA GT1 és GT3-as versenyautókért is felelt, talált harminc üres, teljesen új Ford GT vázat a Ford Performance klimatizált raktárában.
A Matech GT1 durvább pályagép, mint a régi, FIA szabályok szerint épített Ford GT1. A motorja a Roush-Yates RY45. Hétliteres alumínium V8 titán szelepekkel, két Garrett G35-900 turbóval, kilencezres letiltással. A töltőlevegő-hűtő, vagyis az intercooler pedig ennek fényében háromszor akkora kapacitású, mint a gyári Ford Mustang GT500 motorjához.
1500 lóerő feletti csúcsteljesítmény, teljes karbon borítás jelentős leszorítóerőt termelő szárnyakkal, egy becsövezett pályaautóban a Ford Performance áldásával. Ha pedig ezután töri össze valaki a gyári Ford GT-jét, már ne hívja a céget, hiszen a tartalék alkatrészek láthatóan más küldetést kaptak.