Fix árakat hoz Európába a Mini és a BMW
Komoly változtatásokat tervez a BMW-csoport már a közeljövőben. 2024-től a Mini, 2026-tól pedig a BMW árait is fixálnák, és egyfajta közvetlen értékesítési modellt vezetnek be. Ez persze nem azt jelenti, hogy a márkakereskedőknek ne lenne szerepük a továbbiakban, ugyanúgy bemutatóteremként és kvázi ügynökségi modellben, értékesítőként vennének részt a gyártó és a vásárló közti láncban.
A kereskedők fix áron, fix eladási díjért dolgozhatnak, így nem alakulhatnak ki különbségek a piacon, a vásárlóknak is egyszerűbb dolguk lesz így.
Pieter Nota, a BMW csoport kereskedelmi és marketing igazgatója az Automotive News kérdésére válaszolva úgy fogalmaz, a lépés a gyártónak, a kereskedőnek és a vevőnek is jó lesz. Javítják az ügyfélélményt, vonzó üzleti modellt biztosítanak a kereskedőknek, ugyanakkor gyártói közvetlen kapcsolatban lehetnek az ügyféllel is.