A Donkervoort egy kisszériás sportautókra specializálódott holland gyártó, kínálatuk alapját régóta a D8 adta. A legutóbbi változat, a D8 GTO jellegében egy Caterhambe oltott Dodge Vipert idéz, ám a márka idén egy teljesen új típussal jelentkezik: a Donkervoort szerint az F22 lesz a világ legkönnyebb kétüléses szupersportautója.
A fő attrakció természetesen a súly/teljesítmény arány: az autó 750 kilót nyom, amihez 500 lóerőt (és 640 Nm nyomatékot) ad a 2,5 literes sorötös Audi-motor. A teljesítményt egy rövidített, ötös kéziváltó továbbítja egy Torsen sperren át a hátsó kerekekre. Sokat ad a nyers élményhez, hogy elektronikus felügyelőből csak egy többlépcsős kipörgésgátló és egy opciós, Bosch-tól származó verseny-ABS van a listán.
Az F22 kasztniját acélcsövek és Forma-1-szintű Ex-Core szénszálas elemek alkotják, utóbbi erősebb, könnyebb és jobban alakítható a normál karbonnál. Mindez 100 százalékkal jobb torziós merevséget eredményez az előd D8 GTO Individual Series-hez képest. Az F22 2,5 másodperc alatt futja meg a 100-at, de a 200-hoz is elég 7,5 másodperc, kanyarodás közben pedig 2,15 G-s oldalgyorsulásra képes.
A mérnökök nem csak a mechanikán dolgoztak, az F22 tervezése során a kényelem is szempont volt: az autó az eddigi legnagyobb Donkervoort, a kabin is nőtt (10 centivel hosszabb, vállmagasságban pedig 8-cal szélesebb), a raktér 297 liter (!), de a képek alapján a targatető alatt/helyén is van elég fejtér. Az extrakönnyű ülésekkel kapcsolatban a 6-pontos biztonsági övet emelték ki, ami állítólag az első, ami egyszerre közúti és versenypályás használatra is engedélyezett.
Az F22 az amerikai vadászbombázó helyett a vezérigazgató Denis Donkervoort lányának születési évéről kapta a nevét. Nem túl népes kategóriába érkezik, prémium kétüléses sportautóból a KTM X-Bow GT-XR-re, a BAC Monóra, a Dallara Stradale-ra és a Radical Rapture-re érdemes rákeresni. Az új Donkervoortból 75 darabot készítenek 245 ezer eurós alapárral (~100 millió forint), amelyből természetesen már az első vázlatok közzétételekor elkelt 50.