Talán kár is azzal vitatkozni, hogy pontosan az ilyen autók miatt emlékszünk ma vissza a kilencvenes évek végére és a kétezres évek elejére az autózás egyfajta aranykoraként. Az Euro 4 mellett még vígan legördült a gyártósorról egy 507 lóerős szívó V10-es, miközben jót lehetett azon háborogni, hogy az M6-ból pont az európai piac nem kapott manuális váltós kivitelt, míg az automaták őshazája, az Egyesült Államok igen. Pedig a 2005-ös M6 (E63) már akkor sem a tömegek játékszere volt. Kiváltságos kevesek tudták kiadni a még ma is bődületesen soknak tűnő újkori árát, nevezetesen majdnem 32 millió forintot. Nem ma, akkor.
Modern életünk csodája, hogy akkoriban jobbára csak elképzeltük hogyan üvölt a szívó V10 háromszáznál, ma pedig kattintunk kettőt, és jólesően melegedő szívvel eltelve mosolygunk, miközben a belső égésű szimfóniát hallgatjuk.
A felvételt az AutoTopNL csapata készítette, akik gyakran videóznak érdekes autókat belső nézetből. Emirát, Aventadort vagy éppen Skyline-t is meghajtottak már az Autobahn sebességkorlátozás alól felmentett szakaszain, hogy mintegy szimulátornézetben élhesse át a néző az autó kínálta élményt. Különösképpen a hangot, amiben a V10-es M6 elég erős, de még rá is segítettek egy gyáritól eltérő kipufogórendszerrel, ami magas fordulaton elég férfiasan énekel.
De nemcsak hallgatózni, hanem figyelni is érdemes. A sebességen, a beltéren túl a műszereket is. Én az üzemanyagszint-jelzőre hívnám fel a figyelmed, ami olyan szépen apad le egynyolcad tankot a rövid kigyorsításos szakaszokon, hogy azt félelmetes nézni. A tank kapacitásával számolva (70 liter), úgy 10-14 liter benzinnek gyújtottak alá a fiúk. Hiába, a V10-et nem gazdaságosra, hanem nagy teljesítményre készítette a BMW. Ákosunk, aki épp ma adott vissza egy új M8-at a hazai forgalmazónak (teszt hamarosan!), megerősítette, ezt a benzineltüntetős trükköt pontosan ugyanígy tudja a 2022-es turbós V8 is.