A 2023-as Honda Civic Type R számos érdekes és okos mérnöki megoldást tartogat. Ezek közül is kiemelkedik azonban egy apró részlet: az autó kerekein található szelepek nem szokásos módon egyenesen felfelé állnak, hanem 90 fokos szögben kifelé hajlanak.
Az Autoblog egyik újságírója nemrég utánajárt, miért alkalmazta a Honda ezt a cég motorkerékpárjain már jó ideje bevett, ám az autós körökben meglehetősen szokatlan megoldást az új Civic Type R esetében. A válasz annyira magától értetődő, hogy szinte érthetetlen, miért nem váltak már réges-régen sztenderddé a hajlított szelepek az autóiparban.
Gondolhatnánk akár aerodinamikai tényezőkre, keréknyomásmérő szenzorokra, nagyobb szilárdságra vagy terhelhetőségre, ám az ok ennél sokkal prózaibb. Egy ilyen, kifelé hajlított szelephez sokkal könnyebb hozzáférni, mikor éppen fújjuk az autó gumijait, vagy amikor egy pályanapon ellenőrizzük a keréknyomást – hiszen hol máshol csapatna az ember egy Type R-el.
Nyilván egy aprónál is apróbb, szinte jelentéktelen részletről beszélünk, de pont az ilyenekben mutatkozik meg az a nagyfokú mérnöki odaadás és szenvedély, mely miatt a Type R-hez hasonló autók olyan remekművek, amilyenek.