Idén szeptemberben mutatták be az új Ford Mustangot, amit előreláthatólag 2024-ben kapnak meg az első vásárlók. Megdöbbentő fejlesztésekről nincs szó, de minden aspektusában fejlődött a Mustang. A világ jelenlegi állása szerint meglepő, de pozitív fordulat, hogy marad az ötliteres, szívó V8-as a turbós négyhengeres EcoBoost mellett.
A Ford egészen mostanáig nem árulta el a hetedik generációs Mustang teljesítményadatait, ezt az adóságukat most azonban pótolták. Az alapváltozat, vagyis a 2,3 literes EcoBoost teljesítménye és nyomatéka maradt: az előző generációhoz hasonlóan 315 lóerőt és 475 Nm-t tud.
De a lényeg úgyis az, hogy mit tud a V8 és ott szerencsére nem elégedtek meg az előd 450 lóerejével. A nyolchengeres változatok közül a GT az alap, annak a teljesítménye 480 lóerőre nőtt. Érdekes módon a csúcsnyomaték csökkent: 570 Nm-ről 563-ra, ami valószínűleg semmilyen funkcionális hátrányt nem fog eredményezni.
Ezek az adatok még egy minimálisan nőhetnek is, ha a leendő tulaj hajlandó elkölteni némi extra pénzt. Rendelhető lesz ugyanis egy elektronikusan vezérelt szerelt kipufogórendszer is a Mustanghoz, amivel a teljesítmény 486 lóerőre, a csúcsnyomaték pedig 567 Nm-re fokozható. De valószínűleg mindez senkit nem fog érdekelni, ugyanis az extrás kipufogó hangja lesz az igazi truváj.
Aki ennél is többet szeretne, annak a Dark Horse változatot érdemes választani: abból 500 lóerőt és 567 Nm-t préseltek ki. Ezzel az 500 lóerős teljesítménnyel ez a valaha volt legerősebb, szívó Coyote-V8, ami szériában Mustangba került. Ehhez több ponton módosításra volt szükség: más a főtengely, kovácsoltak a hajtókarok és erősítettek a vezérműtengelyek is.
Forrás: Ford