Újabb haláleset történt egy hibás Takata-légzsák miatt, erősítette meg az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal, vagyis az NHTSA. Az autóipar történetének legnagyobb botránya immár mintegy 17 éve gyűrűzik, és világszerte 33 halálos áldozatot követelt, ebből 24-et az Egyesült Államokban.
A mostani tragédia egy baleset során következett be, a 2010-es Chrysler 300 vezetőoldali légzsákjához tartozó patron robbant szét, végzetes sérüléseket okozva a sofőrnek. Csak az idei évben ő az ötödik, aki a Takata-légzsákok hibája miatt vesztette életét. Az NHTSA nyomatékosan felhívja minden tulajdonos figyelmét, hogy ellenőrizze, autója érintett-e a visszahívásban, ugyanis már a kisebb ütközések is súlyos következményekkel járhatnak, sőt olyan eset is történt, amikor külső behatás nélkül robbant fel a légzsákpatron.
Közben a Stellantis-csoport is figyelmeztetést adott ki még novemberben. Ők egyenesen arra kérték az idősebb Chryslerek és Dodge-ok tulajait, hogy ne vezessék autóikat. Összesen mintegy 276 ezer járműről van szó, köztük Dodge Magnumok, Chargerek, Challengerek és Chrysler 300-ak, egyformán a 2005 és 2010 közötti gyártásból. A Stellantis felhívása szerint a cserealkatrészek rendelkezésre állnak, a javítás ingyenes, és a szervizbe való eljutásban is segítenek.
A Takata-légzsákokhoz köthető halálesetek döntő többsége az Egyesült Államokban történt, de Japánban és Európában is rengeteg érintett autó volt vagy van forgalomban. Magyarországon ez a szám legfeljebb tízezerre tehető. A legfontosabb tudnivalókat ebben a cikkben adtuk közre.