A fejlesztést és gyártást a milánói székhelyű, immár 103 éves Zagato vezényelte le, egy manuális váltójú Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tuningolásával, melyet így GTAm-szintre húztak. Aztán jött a egyedi, szénszálas karosszéria, rövidített tengelytávval.
A fejlesztést és gyártást a milánói székhelyű, immár 103 éves Zagato vezényelte le, egy manuális váltójú Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio tuningolásával, melyet így GTAm-szintre húztak. Aztán jött a egyedi, szénszálas karosszéria, rövidített tengelytávval.
Andrea Zagato cége továbbra is aktív, és mikor nem régebbi Maseratikat farag át kis darabszámban, egyedi projekteket visz.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Ilyen lett az új Giulia SWB Zagato, hiszen ha az Alfa Romeo nem képes kétajtós sportautót faragni a Giorgio-platformból, megteszi más.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Főleg, ha egy német gyűjtő kéri rá, kinek garázsában áll már néhány Granturismo Zagato, modern Aston Martin Zagato, egy Alfa 8C Competizione, és még egy Alfa Romeo S.Z. is 1990-ből.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Tisztelgés az 1963-as Giulia TZ előtt, és persze a modern Alfa platform kimaxolása.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Igen, a két autó ugyanabban a garázsban lakik majd, itt pedig épp a 'La Pista' versenypályán, az Alfa számára oly fontos Arese mellett.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
A Zagato ezzel már 150 modell fölött jár 103 év alatt.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Annyira agresszív, amilyennek egy kihegyezett Giulia QV-nak rövidítve, két ajtóval, karbonból illik.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Kamm-fenék, double-bubble tető, tehát minden jelen, ami egy Alfa Zagatóhoz kell.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
A Giulia GTAm mellesleg 533 lóerős.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Az Alfa Romeo Centro Stile feje, Alejandro Mesonero elégedett a Zagato ötletével.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Hivatalosan az 1921-es TIPO G1, az első Zagato Alfa Romeo centenáriumára készült.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Nem részletezik, mennyit vágtak a közepéből.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
A Giulia GTAm eleve száz kilóval könnyebb, mint egy mezei Quadrifoglio. Ez még jobb lehet, hacsak az üveg le nem húzza.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Ott valahol Milánó-külsőn nem végeznek félmunkát.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Persze az egész onnan indult, hogy legyen manuális, amihez egy korai QV donorra volt szükség.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Legalább olyan ikonikus Z, mint Zorro karcai.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Ha Sergio Marchionne ezt megérhette volna.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato
Nélküle ugyanis nem lett volna ilyen platformja az Alfának.
Fotó: Zagato
Kösz, Sergio, és kösz, Andrea. Meg a német öregúrnak is.
Fotó: Marco Zamponi - www.zamponi.net / Zagato