A Bertone GB110 1100 lóerőt párosít német alapokkal
Nem tudjuk, milyen turbós, vagy épp hibrid hajtással csinál 1100 lóerőt és 1100 Nm nyomatékot a Bertone GB110 a Lamborghini V10-ből, mint ahogy azt sem, miért jó így hívni, ha egyszer létezik már a Bugatti EB110. Bárhogy is, a végsebesség a Bertone szerint 380 km/h, ami már a Chiron területe.
Hol vagyunk már 2012-től, mikor a Bertone Genfben bemutatta a Nuccio koncepcióját? Az Ferrari F430 alapokra épült, két évre rá pedig hivatalosan is csődbe ment a Bertone, megszakítva egy akkor épp 102 éves történetet.
Bumm, elszaladt egy évtized, most pedig egy olasz befektetőkből álló testvérpár épp feléleszti a Bertone márkát. Ez persze nem azt jelenti, hogy izgalmas koncepcióautók készülnek majd a stúdióban, hanem azt, hogy a Pininfarina Battistához hasonlóan a Bertone GB110 is a leggazdagabb gyűjtőket célozza meg 2024-ben.
Furcsa ígéretekből persze most sincs hiány, hisz a Bertone elmondása szerint az 1100 lóerős hipersportautót „műanyagszemét" hajtja majd. Ha azt mondják, bioüzemanyag, máris közelebb állunk a valósághoz.
A Bertone új termékével többek közt az 1970-es Lancia Stratos Zero koncepciót is megidézi, melyet Nuccio Bertone, Giovanni Bertone fia, és persze a fiatal Marcello Gandini terveztek, az ékalakú szupersportautók előfutáraként. A GB110 ettől függetlenül Lamborghini Huracán és Audi R8 alapokra épül, de sirályszárnyas ajtókkal, tradicionális kerékívekkel, és a Gandini-metszést imitáló légbeömlővel. Vannak benne McLarenre hajazó vonalak is, de ez sok középmotoros szupersportautóról elmondható.
A GB110-et Andrea Mocellin tervezte, és összesen 33 készül majd.
Az biztos, hogy a Huracánban és az R8-ban is használt 5,2-literes V10 csak megfújva tudhat 1100 lóerőt és ugyanennyi newtonmétert, nem beszélve a hibrid hajtás lehetőségéről, melyet előbb-utóbb a Lamborghini is alkalmaz majd. A Bertone videójából egyelőre csak az derült ki, hogy a V10 élt, él és élni is fog.