Sok beteg bütykölt autót láttunk már, de ilyen ritkán jön szembe. Willem Jacobus még 2006-ban vásárolt egy 1979-es egyes Golfot, hogy egy kis rendbetétel után haszonnal továbbadja. A csöppség azonban annyira a szívéhez nőtt, hogy végül mégis megtartotta. Az autó sokáig szinte teljesen gyári állapotban maradt, ám mikor vállalkozása felfutott, Willem egy 1,8 literes motorra cserélte a gyárit. Ezután a Golf egy rokonhoz került, aki beépítette az autó elejébe az első 2,8 literes VR6-os Volkswagen motort.
Willemnek azonban hiányzott a járgány, így visszavásárolta azt, majd egy másik autóbütykölő alkotásától ihletetten hátulra is beépített egy VR6-ost. Végeredményben az immár négykerék-meghajtású apró golf két motorja összesen 12 hengerrel, két váltóval, két kuplunggal és két fordulatszámmérővel rendelkezik.
Az alkotó elmondása szerint a plusz alkatrészek beépítése nem bizonyult különösebben nehéz feladatnak, bár a hajtásláncok összehangolásával sokat küzdött. Végül sikerült megoldania, hogy a két kuplung és váltó egyetlen pedállal és váltókarral működtethető legyen, bár ehhez izmos bal láb és karok kellenek. A két motor egyébként egymástól teljesen függetlenül működtethető, így ha csak leugranánk a boltba, elég csak az egyiket beröffenteni, a másik váltóját pedig üresben hagyni.
Végleges formáját 1-1 turbó felszerelésével nyerte el az autó, melyeknek köszönhetően a két motor összteljesítménye 536 lóerőre rúg, 800 Nm nyomaték mellet. Ez az apró karosszériával párosítva tiszteletreméltó teljesítmény-súly arányt eredményez, így az alkotó szerint az autó bármikor, bármilyen sebességfokozatban brutálisan megindul, ha épp arra van szükség.
A hajtásláncot és a fékeket leszámítva a kis Golf egyébként szinte teljesen gyári. Nagyrészt eredeti a felfüggesztés valamint az autó külseje is, így ember legyen a talpán aki ránézésre megmondja amit Willem és csatlósai a motorház alatt és a csomagtartóban elkövettek.
Forrás: Cars.co.za