Négyajtós Ford Escort Mexicót sem láttunk még, erre eladó egy a hat gyári prototípusból
A első-generációs Ford Escort négyajtós szedánként vált az átlagemberek hátsókerekes kedvencévé. Nem mellesleg azért is, mert kétajtós formában előbb sima nyolcszelepes OHV Ford Crossflow 1.6-os, majd Lotus-, vagy épp Cosworth-hengerfejes motorral rallyautóként is hamar legendává vált. Aztán van ez, a kettő közti ritkaság.
Az eredeti Ford Escort Mexico a finn Hannu Mikkola és a svéd Gunnar Palm 1970-es London-Mexico Világkupa-rali győzelme után kapta a nevét, és erősített karosszériával, versenyzésre előkészítve tízezer feletti darabszámban kelt el 1974-ig. Négyajtós Mexicóból viszont csak hat készült gyárilag. Ez itt az egyik.
Ezeknek a története sem mindennapos. A Mexico fejlesztési programja során a Ford három kombit, egy furgont és hat szedánt alakított át Mexico prototípussá. Ezek az 1972-es modellek az erősített Type 49-es karosszériával készültek, természetesen az 1.6-os Crossflow motorral.
Dan Williamson Mk1-es Ford Escortokról szóló könyve szerint egy Mexico szedánt megtartott a Ford, egyet eladtak egy privát személynek, négy pedig a rendőrséghez került Jersey szigetén.
Ezt a példányt nemrég fényezték újra az eredeti Tawny barna metál árnyalatban, és a motorját is felújították bő 59 ezer kilométer után. Január 22-ig lehet rá licitálni, természetesen Angliában. Ennél ritkább piskóta Escort nem létezik, bár építeni nem nehéz, ha ennél olcsóbban szeretnénk négyajtós Mexicót.