Ritka az olyan gyorsulási verseny, ahol már a rajt előtt lehet tudni, hogy a tempó garantáltan nem lesz acélos, a végeredményt mégis kíváncsian várjuk. Ez viszont pont egy ilyen verseny: a Carwow gyötrelmesen lassú háromkerekűeket szedett össze, hogy azok gigászi csatában feszüljenek egymásnak.
Összesen öt autót és autóra távolról emlékeztető tárgyat válogattak össze, amik közül a legerősebb is alig 37 lóerőt tud. Ez nem más, mint egy 848 köbcentis – de négyhengeres! – Reliant Regal, a nála sokkal ismertebb Robin dobozos változata. A harmatos Regal teljesítményben és méretben még így is nagy halnak tűnik a világ legkisebb autója, vagyis a Peel P50 mellett, ami 49 köbcentis és letaglózó 4,2 lóerőt tud.
A mára már elképesztően drága Peel után következik egy indiai Tuktuk, aminek a 200 köbcentis, négyütemű motorja még a P50-esnél is kisebb teljesítményű, hiszen mindössze 4 lóerősnek mondják. Utána egy szép állapotú, Piaggio Ape Calessino jön 12 lóerővel, majd egy BMW Isetta, ami szintén 12 lóerőt mozgósít.
Összesen 69 lóerő és 15 kerék harca következik. Az egyértelmű esélyes a Reliant: a szánalmasnak tűnő 37 lóereje ebben a mezőnyben fölényes, hiszen a teljesítménye több, mint a többi járműé összesen. Az első futamot magabiztosan be is húzza a Regal, második helyre a mezőny leggyengébbike, a Tuktuk érkezik, a harmadik helyre a BMW, a negyedikre pedig a Piaggio fut be. Sajnos a Peel kiesett a versenyből, mert leesett a lánca, és többszöri próbálkozásra sem sikerült elrajtolni vele, így végül nem tudta megcsillogtatni a tudását.
Ahogy azt már az elején is sejteni lehetett, a negyedmérföldes távon semmilyen rekord nem került veszélybe. A Reliant 22 másodperces ideje kiemelkedően jó eredménynek számít ebben a mezőnyben, hiszen a Tuktuk ideje már 33 másodperc lett. Utóbbit szorosan követte a BMW, 33,4 másodperces ideje, a Piaggio pedig jócsán lemaradt a maga 41,6 másodperces idejével.
Forrás: Carwow