A Lada megerősítette a Niva Legend teherautókat, hisz az élet megy tovább

2023.01.26. 16:08

Amit feldobsz, leesik, a Lada Niva gyártása pedig akkor sem áll, ha épp kiesnek a nyugati beszállítók. 1977-óta megoldják máshogy is, így 2023-ban is frissül az immár Legendnek hívott terepjáró. A hazai piac láthatóan másra sem vágyik, mint egy dobozos vagy platós Nivára.

Lada-Niva-Legend-Van-4s

A Ladánál a kérdőjeles összeszerelési minőség és a photoshopos sajtófotók stílusa is legalább olyan szilárd állandó, mint a Niva gyártása. A világ első önhordó-karosszériás terepjárója 46 éve létezik, és a nemzetközi piacon forgalmazták Bushman, Cossack, Super 4×4, Turist, Fora, Job, Taiga és Sport néven is. Aztán persze ott a Niva Legend is.

Kapcsolódó
Százéves az autóipart máig hatóan felforgató találmány

Százéves az autóipart máig hatóan felforgató találmány

Kerek egy évszázada mutattak be egy olyan forradalmian új technikai újdonságot felmutató autót, amely teljesen átalakította az egész autóipart. Ami azután úgy is maradt.

A kisteherautó minden konfigurációban 4440 mm hosszú a 2850 mm-es tengelytávon, és a képek tanúbizonysága szerint szigorúan kétajtós. A hasmagasság 15 colos kerekeken 205 mm, míg a sportosnak szánt 16 colos alufelnikkel 240 mm.

Minden a helyére került. A Lada mérnökei megerősítették a vázat, így az új generációs Legend mostantól konfigurációtól függően 640 és 800 kiló közt terhelhető. 1-3,5 köbméter rakomány fér bele, bár a legnagyobb természetesen kétszemélyes lesz. Az üvegszálas doboz kidolgozása pedig önmagáért beszél.

Ami garantáltan változatlan maradt, az a 82 lóerős 1,7-es benzinmotor 129 Nm nyomatékkal, a zárható differenciálművel és a felezővel párosítva. Oroszország autóipara pont ennyit tud felmutatni 2023-ban.