Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el a Toyota Motor Corporation legfelsőbb igazgatói bőrfotelét, miután tegnap bejelentették, hogy távozik Akio Toyoda a vállalat éléről. Sato első számú feladata az lesz, hogy felgyorsítsa a Toyota elektromos autóinak fejlesztését.
Sato 1992-ben csatlakozott a Toyotához a dízelmotorok szakértőjeként, de az utóbbi években már a jövő technológiáin dolgozott. Az 53 éves mérnök felügyelete alatt kezdték el fejleszteni az első teljesen elektromos Lexust, Thaiföldön pedig egy hidrogénhajtású versenyautót vezetett és népszerűsített egy hosszú távú versenyen. Meglepően józan szavai úgy hangoztak akkor, hogy bár ez nem fogja egyszeriben kiváltani az elektromos autók iránti igényt, de jó, ha tudják az emberek, hogy a hidrogénhajtás létező alternatíva.
Ahogy Toyoda is valódi autórajongó, úgy utódja is úgy tűnik, hasonló attitűddel rendelkezik. Sokat elmond róla a tény, hogy bár az ő feladata lesz átvezetni a Toyotát az elektromos autók világába, a japán templomok látogatása és a tradicionális tea szertartásokon való részvétel mellett egyik kedvenc időtöltése, hogy az apósától örökölt Suprát dédelgeti. Az sajnos nem derül ki, hogy melyik generációt.