Phantomból a második BMW-s generációnál járunk, jön az elektromos Rolls, és SUV is készül már a híres dél-angliai birtokon.
2003 nyarán így nézett ki az egyébként Németországban a BMW-nél gyártott, majd összeszerelésre az angliai Goodwoodba szállított Rolls-Royce Phantom alumíniumban gazdag váza.
Fotó: Rolls-Royce
Az első BMW fejlesztésű Rolls-Royce valójában a hetedik generációja volt az örök zászlóshajó Phantomnak. További információ, hogy Londonban a 6-os vonalon 2004. március 26-án közlekedett utoljára Routemaster emeletes busz.
Fotó: Rolls-Royce
2004-ben mutatták be a 100EX koncepciót, melynek orrában egy 9-literes V16-os motor lapult a márka centenáriumának örömére. Ezt később a Johnny English Reborn című filmben használták.
Fotó: Rolls-Royce
A Genfi Autószalon mutatták be 2005 márciusában a 25 centiméterrel hosszabb Phantomot, az Extended pedig hamar népszerűvé vált a sofőrrel közlekedők körében.
Fotó: Rolls-Royce
2006-ban a 101EX rövidített platformmal és kompozit elemekkel mutatott a jövőbe. Ebből lett a Phantom Coupé.
Fotó: Rolls-Royce
A Phantom Drophead Coupé 2007-ben sokkolta a közönséget, majd luxusyachtos megoldásaival annyira megtalálta a közönségét, hogy 2016-ig gyártásban is maradt.
Fotó: Rolls-Royce
A helyzet az, hogy egy kétajtós csak B-oszlop nélkül az igazi. Épp ezért 2008-tól ilyen Phantomot is lehetett kapni.
Fotó: Rolls-Royce
A 200EX előrevetítette a Rolls-Royce Ghost érkezését. A gyártási kapacitás megengedte, és akadt, aki élhetőbb méretekre vágyott a megszokott minőségben.
Fotó: Rolls-Royce
A Ghost akkor a belépőszintet jelentette, továbbra is V12-es motorral.
Fotó: Rolls-Royce
2011-ben megfuttatták az elektromos luxus koncepcióját, hiszen a 102EX gyakorlatilag egy akkumulátoros Phantom volt.
Fotó: Rolls-Royce
Emberek, akinek a Phantom hosszú volt, a Ghost meg rövid. Válaszul jött a hosszított Ghost 2011-ben.
Fotó: Rolls-Royce
A Ghost kétajtós unokatestvérére sem kellett a végtelenségig várni, hiszen 2013-ban megjött a Wraith.
Fotó: Rolls-Royce
Három évre rá lecsapták a tetejét, így el is jutottunk a Dawnig.
Fotó: Rolls-Royce
Ami a BMW-nél az M-csomag a fekete opciókkal, az a Rolls-Royce világában a Black Badge, fekete szobrocskával.
Fotó: Rolls-Royce
A 2016-os 103EX a gyár eddigi legradikálisabb kísérleti dizájnja, természetesen elektromos hajtással és az önvezetés igéretével.
Fotó: James Lipman / Rolls-Royce
Korának legdrágább egyedi autójaként mutatták be a Rolls-Royce Sweptailt 2017-ben.
Fotó: Rolls-Royce
Phantom VIII. A VII 14 évig bírta, tehát tényleg ideje volt a váltásnak.
Fotó: Rolls-Royce
Ha a Bentleynek már volt, hát a Rolls-Royce is belevágott az SUV műfajba. Helló, 2018! Helló, Cullinan.
Fotó: James Lipman / Rolls-Royce
22-colos kerekek és kicsit harapósabb 6,7-literes V12 a Cullinan Black Badge felszereltségi listáján.
Fotó: Rolls-Royce
A Phantom után Goodwood felkészült az új-generációs Ghost gyártása is, mely 2020-ban mutatkozott be.
Fotó: Rolls-Royce
Az egyedi építésekért felelős részleg sem unatkozott, hisz négy év munkájával 2021-re elkészült a Boat Tail is.
Fotó: Rolls-Royce
Üdv Goodwoodban, immár húsz éve. A gyárat egyébként a Nicholas Grimshaw & Partners építésziroda tervezte úgy, hogy a goodwoodi birtokról ne lehessen rálátni. Lord March csak így ment bele.
Fotó: Rolls-Royce