Az egyre gyakoribb visszaélések miatt változtat a segélynyújtási feltéteken a szervezet. Ilyen eset például, ha valaki más klubtagságával kér segítséget.
A Standard klubtag esetén a Magyar Autóklub nem nyújt segélyszolgáltatást
- a személyfuvarozásra (például taxi),
- teherfuvarozásra,
- futárszolgálatra,
- autómentésre,
- oktató autóként,
- bérautóként,
- mentőként vagy rendőrségi szolgálat céljára használt járművekre. (A 3,5 tonna feletti teheruatók, az OT-s rendszámú autók, utánfutók, lakókocsik szintén nem tartoznak bele a körbe.)
Ha ilyen járműhöz hívják az autóklubos szakembert, akkor nem kötelező segítenie.
Frissítés: Eredeti cikkünkben tévesen írtuk, hogy ezek a kizárások új elemként szerepelnek a Standard tagság szolgáltatási feltételek között. A Magyar Autóklub segített tisztázni ezt a kérdést. Tehát a fenti járművek korábban sem kaphattak segélyszolgáltatást a Standard klubtagság esetén.
A Magyar Autóklub közölte, hogy a tagság álta a mindennapi életben igénybe vett gépjárművek számára nyújt segítséget. Amennyiben valamely személy az üzletszerű tevékenysége folytatása során használt gépjárművét is szeretné biztonságban tudni, egyedi ajánlatot kérhet a Magyar Autóklubtól. A fentiek mellett általában elmondható, hogy minden assistance szolgáltatást nyújtószolgáltató kizárja normál, alapdíjas szolgálatásainak igénybevételéből a különleges feltételek és körülmények között üzemeltetett, különösen nagy igénybevételnek kitett gépjárműveket. A segélyszolgálat elsődleges célja a személygépkocsikkal, kishaszonjárművekkel, illetve a motorkerékpárral és kerékpárral közlekedők részére nyújtott helyszíni hibaelhárítás és az autómentés, melyeken felül tagjaink egyéb kedvezményeket és előnyöket is élvezhetnek.
Mi a változás?
A Standard tagság feltételei között az új elem a következő:
"A klubtag részére felróható, meghiúsult szolgáltatás esetén – a 15 percen belül lemondott esetek kivételével – a MAK az ebből eredő kárának (így a kiszállási díj) megtéríttetésére jogosult a klubtaggal szemben".
A szolgálatás megtagadása ennek értelmében akkor fordulhat elő, ha a klubtag visszaélésszerűen, nem a szolgáltatási feltételekben meghatározottak szerint veszi igénybe a szolgáltatást. Például szolgáltatási igény bejelentése után nem található meg a megadott helyszínen. Vagyis valaki kihívja a segélyszolgálatot, de nem várja meg a kiérkező szakembert.
Szintén visszaélésszerű magatartás, ha a kért szolgáltatás igénybevételének körülményei lényegesen eltérnek a telefonon bejelentettektől. Mondjuk az érintett bejelenti, hogy nem indul az autója, valójában viszont az adott gépkocsi félig szétszerelt állapotban van. Szintén ugyanebbe a körbe tartozik, ha nem a klubtag kér segítséget, hanem „kölcsönadja” a tagsági kártyáját másnak, aki így kér segítséget. "Sajnos az utóbbi időben egyre többször fordultak elő hasonló esetek, ezért szeretnénk az ilyen igénybejelentések kapcsán felmerülő kárunkat csökkenteni" - indokolta a szigorítást a Magyar Autóklub.
A tévedésért az olvasóink és az érintettek elnézését kérjük.