Arizonában január végén az RM Sotheby's 45 millió dollár, vagyis 16 milliárd forint értékben árverezett autókat, 91-százalékos eladási aránnyal. Párizsban az utolsó Bugatti Chiron lett minden idők legdrágább új autója 12 millió eurós áron, és 2023-ban még így is csak a februárnál tartunk.
Arizonában január végén az RM Sotheby's 45 millió dollár, vagyis 16 milliárd forint értékben árverezett autókat, 91-százalékos eladási aránnyal. Párizsban az utolsó Bugatti Chiron lett minden idők legdrágább új autója 12 millió eurós áron, és 2023-ban még így is csak a februárnál tartunk.
Arizona után az RM Sotheby's Párizsban is aratott a Rétromobile alatt. Közben más eredmények is beestek 2023-ból, a számok pedig csak egyre meredekebbek.
Fotó: Jakob Rosen / RM Sotheby's
Porsche Carrera GT-ből 1270 készült, ez viszont egyike a 644 amerikai modellnek. A Porsche nem csinál több V10-es szupersportautót, ezért egy 2005-ös középmotoros 20790 kilométerrel most $1,242,500, vagyis 438 millió forint.
Fotó: Patrick Ernzen 2022 Courtesy o / RM Sotheby's
A Ferrari F12tdf nevében a tdf a teljesen dög félelmetes is lehetne, ha nem a Tour de France inspirálta volna. 799 készült, 299 ment az Egyesült Államokba, ha pedig valaki egy 1126 kilométert futott, szinte bejáratós F12tdf-et szeretne, $1,242,500-ot, vagyis egy jó Porsche Carrera GT árát készítse elő.
Fotó: William Walker 2022 Courtesy o / RM Sotheby's
A Porsche 959-esek közül a puhábbra hangolt Komfortokból készült több, ám mivel így is csak 292 eredeti autóról van szó, ez az 1987-es most $1,682,500, vagyis 593 millió forint.
Fotó: Darin Schnabel 2022 Courtesy o / RM Sotheby's
Semmi nem közelítette meg a Mercedes-Benz technikáját az ötvenes években, a 300 SL Roadster pedig hiába nehezebb a Gullwingnél 113 kilóval, a nyitott tetővel így is hatalmas élmény. Valakinek ez az 1958-as darab megért 641 millió forintot, ami épp $1,820,000.
Fotó: 2022 Courtesy of RM Sotheby's / RM Sotheby's
Nincs már elérhető, megtalált Ferrari F40. 1315 darab készült, és hiába egy kései, 1992-es katalizátoros példány ez itt, 19,697 kilométerrel így is csak $2,150,000-nél csattant a kalapács, ami barátok közt is 757 millió forint.
Fotó: Robin Adams 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
A hatvanas években Ferrari 500 Superfastból csak 36-ot épített a Pininfarina, ilyen második szériásból pedig 12 készült. Benne a ritka Tipo 208-as V12, sötétkék festés konyak bőr belsővel. Ez a kombó $2,225,000, vagyis 785 millió forint.
Fotó: Robin Adams 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
A General Motors 1969-ben összesen kettőt épített a Chevrolet Corvette Stingray ZL-1 kabrióból, és ez még narancssárga is. 427 Big Block V8, tökéletes állapot, $3,140,000, tehát 1,1 milliárd forint egy Corvettért.
Fotó: Motorcar Studios 2022 Courtesy / RM Sotheby's
Scaglietti egyik mesterműve a Ferrari 275 GTB/4, ami töretlenül népszerű még úgy is, hogy viszonylag sok, 330 készült belőle. Ez az 1967-es 45 éven át egy tulajnál volt, most pedig $3,360,000-os áron cserélt gazdát. A tranzakció értéke 1 milliárd és 185 millió forint.
Fotó: Robin Adams 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
Nehéz kérdés, hogy a korai Miura S a kívánatosabb, vagy a vezetési szempontból legjobb kései P400 SV, amiből 150-et gyártott a Lamborghini. Ez itt egy elég jó specifikáció 1971-ből, $3,580,000-ért. Átváltva 1 milliárd és 263 millió forint.
Fotó: Robin Adams 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
Kék LaFerrari krémszínű beltérrel? Bizony. Egy Greg Whitten nevű gyűjtő rendelte Seattleben, most pedig 5107 kilométerrel adta tovább $4,075,000-as áron. Mire ideérne, másfél milliárd forint lenne.
Fotó: Jakob Rosen / RM Sotheby's
Párizsban sem unatkoztak, hiszen ez a 2020-as McLaren €1,602,500, vagyis 619 millió forintért ment el. Senna LM-ből húsz készült, melyek közül hét Papaya Orange.
Fotó: Culap / RM Sotheby's
A négyszáz legyártottból durván tíz Enzót rendeltek feketében a Ferraritól. Épp ezért ez is megért valakinek 4,055,000 eurót, tehát bő másfél milliárd forintot.
Fotó: Loic Kernen 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
A McLaren Speedtail 403 km/h sebességre képes, és mivel csak 106 példányban készült, most épp 2,367,500 eurót, vagyis 914 millió forintot kértek érte.
Fotó: Peter Singhof 2022 Courtesy of / RM Sotheby's
1959-es Mercedes-Benz 300 SL Roadster Európában is akad, a keménytetővel együtt 1,748,750 euróért, tehát 675 millió forintért.
Fotó: Paolo Carlini 2022 Courtesy of / RM Sotheby's
Csupán 9538 kilométer az 1990-es, tehát normál futóműves, katalizátortól mentes, egyébként az olasz piacra gyártott F40-ben. 1,917,500 eurós, átváltva 740 millió forintos Ferrari.
Fotó: Tom Hains 2022 Courtesy of RM / RM Sotheby's
Mi a helyzet a korábbi, P400 S típusú Lamborghini Miurákkal? Közelebb állnak Marcello Gandini eredeti formatervéhez, így ez az 1969-es sem olcsóbb. Konkrétan €1,580,000, bár ezen a listán szinte kevésnek érződik a 610 millió forint.
Fotó: Neil Fraser 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
Jean Alesi és Gianni Morbidelli 700 lóerős 1991-es Ferrarija ellenben nem olcsó, hiszen az F643 3,661,250 eurót, vagyis 1,4-milliárd forintot ért.
Fotó: Peter Singhof 2022 Courtesy of / RM Sotheby's
Személyes kedvenc 1: Ha van egy Miura S-ed, amit amúgy is szét kell szedni, 400 ezer eurót arra is lehet költeni, hogy Jota-specifikációra húzd. Valaki ezt tette ezzel az 1969-es Lamborghinivel, az eredmény pedig €1,017,500, tehát 393 millió forint. Jó deal.
Fotó: Neil Fraser 2022 Courtesy of R / RM Sotheby's
Személyes kedvenc 2: Ez itt az egyetlen a tizenöt Fiat 8V karosszéria közül, amiből a Ghia nem Supersonic-ot csinált. Virgil Exner és Felice Mario Boano terveztev alumíniumból, és tovább magyaráznom sem kell. $1,105,000, barátok közt 390 millió forint.
Fotó: Darin Schnabel 2022 Courtesy o / RM Sotheby's
Személyes kedvenc 3: Ezt az 1989-es F40-et még akkoriban építették át versenyautóvá Hollandiában, és volt sárga is, mielőtt szürkeként épült újjá. 700 lóerős, de bírja az ezret is. Egy vadállat LM+ specifikációval, amiért 2,750,000 dollárt adtak. Ez 971 millió forintnyi jól elköltött zöldhasú. Így indult hát 2023.
Fotó: Barrett Jackson