Megdöbbentően aranyos eszközök készültek a múltban Olaszországban. Szinte bármelyik régi Fiatot ide lehet sorolni, de miután elolvasod ezt az anyagot, eszedbe fog majd futni a Ferves Ranger is, ami tulajdonképpen egy mini terepjáró. A kis gyösz tervezője Carlo Ferrari, akinek a neve ellenére semmi köze Enzóhoz.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322615_ff40837507d14fce5b900419837a89c6_wm.jpg)
A Ferves név a FERrari VEicoli Speciali szavak rövidítéséből adódik és azt jelenti, hogy Ferrari különleges járművek. Az egyedi létraalvázra épülő, összkerekes Ranger a márka egyetlen terméke. Az alkatrészek egyik fele egyedi, a másik fele viszont Fiat, a futómű és a hajtás elemei ugyanis főleg az 500-asból és a 600-asból érkeztek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322619_9eb82f00951e5f32bd7f245f6d64e360_wm.jpg)
A futómű elemei a Fiat 600-asból származnak, a 499 köbcentis, 18 lóerős motor viszont az 500-asból. Az első futómű laprugós, míg a hátsó tekercsrugós. A kéthengeres motorhoz egy négysebességes, manuális váltót kapcsoltak, amibe azonban más áttétel került, hogy a Ranger könnyebben boldoguljon nehéz terepen.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322621_90b9c773051f27070f480bd4c74282ae_wm.jpg)
Az első változat 1965-ben készült el és az 1966-ban be is mutatták Torinóban, de ez még csupán hátsókerekes volt. Az összkerekesre egészen 1967-ig kellett várni, ahol olyan egyéb finomságokkal is kényeztették a leendő ügyfeleket, mint az opcionálisan zárható differenciálművek és a szintén extraként elérhető, ötgangos váltó.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322625_873c6c28f54f7bbfdd6d758625005016_wm.jpg)
Az alumíniumból és acélból készült egyedi kasznijával a picike kerekeivel és körlámpáival az apró terepjáró mérhetetlenül aranyos, egészen olyan, mintha valami játék lenne. Pedig igazi, sőt, akár még 75 km/órával is tud haladni, ha kell, ami egy ilyen jellegű és ekkora járműben már alighanem félelmetes élmény lehet.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322631_bb07b60c96f40c1f5173a05842ff05aa_wm.jpg)
Mondjuk sokáig utazni se lehet benne kényelmes és az időjárástól is mindössze egy ponyva védi a vállalkozó szellemű sofőrt és utasait. Egyébként a mindössze 330 kilós súlyával és rendkívül keskeny nyomtávjával egészen biztosan el tud menni olyan helyeken is, ahova más járművel a méretei miatt lehetetlen eljutni.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322623_53ba81dbd2b908fd3fac36acc35db192_wm.jpg)
Mára már nagyon kevés maradt az 1965 és 1970 között gyártott Ferves Rangerből, a legtöbbet már elhasználták. Nagyjából 50 darabra saccolják a jelenleg is létező példányok számát, ezek közül eladó most ez az egy, 1970-ben készült, összkerekes darab.
![](https://kep.index.hu/1/0/4732/47322/473226/47322617_9068990d9b446bd8c8ca45dcabf6800d_wm.jpg)
A gyönyörű állapotnak örvendő Rangernek kimondottan jól áll ez a kék árnyalat, amit külön kiemelnek a vajszínű felnik. Van hozzá még egy fekete vászontető, illetve műanyag oldalablakok is, illetve egy, a hátuljára kívülről felrakott pótkerék is. A különleges terepjáró az RM Sotheby's árverésén elég korrekt összegért kelt el: 28750 eurót, azaz körülbelül 11 millió forintot adtak érte.
Forrás: RM Sotheby's
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)