A hobbiterepjárók létezése tele van ellentmondásokkal: magas, robosztus felépítésük és nagy tömegük miatt sokat fogyasztanak, miközben érdemben nincs bennük több hely, mint egy kombiban. Terepjárós mivoltuk ellenére terepezési képességeik sokszor igen szerények, nagy hasmagasságuk és súlyuk miatt a túlnyomó többség viszont aszfalton sem nyújt kellemes vezetési élményt. Bár sokan biztonságosabbnak gondolják őket egy átlagos személyautónál, amint kiderült, ez sem feltétlenül igaz. Nem csoda, hogy az SUV sokak szemében szitokszóvá vált, ám a kategória népszerűsége ennek ellenére is egészen döbbenetes.
A Citroën főnök Vincent Cobée szerint azonban hamarosan eljöhet a hobbiterepjárók végórája, mégpedig a villanyautók térnyerése miatt. Azt már jó ideje tudjuk, hogy 2035-től az Európai Unió területén nem lehet belsőégésű motoros autókat forgalmazni, jelenleg pedig az elektromos modellek tűnnek a legjobb alternatívának. Ezeknél viszont továbbra is kulcskérdés a hatótáv, így ezen a területen az autógyártók már most versengenek egymással. Márpedig a nagy hatótávhoz lapos, áramvonalas karosszéria és a lehető legkönnyebb súly szükséges, az SUV-k pedig egyik területen sem jeleskednek. Emiatt Cobée érvelése szerint az autógyártók - amennyiben versenyképesek akarnak maradni - kénytelenek lesznek mellőzni a hobbiterepjáró szegmenst, hogy kisebb, könnyebb és hatékonyabb autókat gyártsanak.
Cobée a Citroën Oil nevű elektromos tanulmányautóját hozta fel példának, mely csupán ezer kilót nyom, így viszonylag kicsi, 40 kilowattórás akkumulátorával is 400 kilométert képes megtenni.