Michael Essmann kipróbálta, és 1978 óta épp elég egyedi festésű csúcs-Porschét hajtott ahhoz, hogy a cége zöld árnyalata végre bekerüljön a hivatalos 911, 718 és Taycan konfigurátorba is. Ez itt az Essmanngreen.
Az Elektro Essmann egy családi villamosági vállalkozás Németországban,saját zöld árnyalattal.
Fotó: Cb / Porsche
Michael Essmann első Porschéja, amivel a vezetéstechnikai tréningjét is csinálta, egy 1978-as 911 SC volt Opal Metallic, vagyis a korszakhoz illő bronzos arany színben.
Fotó: Cb / Porsche
Csak 1992-ben jutott eszébe, hogy a céges zöld jól mutatna az új 911 Carrera RS 3.6-on os. Azóta rendelt Essmanngreenben GT3 RS 4.0-át és 911 GT3 Touringot is, nem beszélve a versenyautókról, amikkel a fiai, Mike és Stefan csapatták a Porsche Sports Cupban.
Fotó: Cb / Porsche
A Porsche elég büszke a Paint to Sample, vagyis korábban egyedi festés néven futó programjára. Az utóbbi években 170 extra szín került a katalógusba, minden modellhez.
Fotó: Porsche
Az Essmanngreen gyári kódja a 24C. Lehet rendelni a 911, a 718 és a Taycan konfigurátorában is.
Fotó: Porsche
Nem egyedi dolog, hogy festést nevezzek el egy autógyárnál eleget költő vásárlóról, hiszen a Rolls-Royce Fux Purple lilája is Michael Fux, a híres autógyűjtő saját keveréke.
Fotó: Cb / Porsche
Ha van drága matrica, akkor a Porsche Exclusive Manufaktur a hátsó ablakon az.
Fotó: Cb / Porsche
Bár harminc éve indult a program a 964-es generációval, Zuffenhauseben az utóbbi években sokat költöttek arra, hogy bármilyen festést reprodukálhassanak. Az Essmanngreen receptje például 100 feletti alkotóelemből áll.
Fotó: Cb / Porsche
Az új technológiák miatt Essmann 992-jére teljesen más Essmanngreen került, mint annak idején a 997-esére. Hogy mégis stimmeljen, szükség volt némi kísérletezésre.
Fotó: Cb / Porsche
Nem csak az eredeti Porsche árnyalatok elérhetőek, hanem tényleg, a kedvenc bögrénkről is leveszi a mintát a gyár, a gépek pedig kikeverik, hogy aztán a matrica mindenkivel tudassa, miről is van szó.
Fotó: Rafael Kroetz / Porsche