Hétfőtől a városközpont felé csak egy sáv lesz járható a népligeti felüljárón. Leegyszerűsítve két kerülőút van és érdemes lesz a Waze-t vagy a Google Mapset használni.
Február 20-án, hétfőn kezdődnek a népligeti felüljáró műszaki felméréséhez kapcsoló munkák. Emiatt a városközpont felé csak egy sáv lesz, a másik irányba marad a két sáv.
Mindez azt is jelenti, hogy a dél-pesti irányból vagy éppen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről a budapesti belvárosi célpontok felé igyekvőknek jó eséllyel az eddiginél hosszabb menetidővel érdemes számolniuk.
Kerülőútként a északi irányban szóba jöhet például a Népliget másik oldala: a Határ út - Kőér utca - Basa utca - Fertő utca - Vajda Péter út - Könyves Kálmán körút kombó, ahol a szakasz elején elég pocsék az út minősége. Opció lehet még déli irányban a Nagykőrösi út - Gyáli út - Könyves Kálmán körút . Mindenesetre érdemes lesz a valós idejű útvonaltervezőket (Waze, Google Maps) használni a belvárosi célpontok felé tartóknak.
Mit fognak csinálni?
A Budapest Közút részletes leírásából kiderül, hogy a felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki. A laboratóriumba szállított mintákat átfogó műszaki vizsgálat során ellenőrzik.
A bontás nyomán szabaddá vált szerkezeti elemek állapotát a helyszínen is vizsgálják majd. A műszaki felmérés során pedig meghatározzák, hogy a híd milyen mértékben terhelhető és azt is, hogy milyen további beavatkozásokat lehet szükséges elvégezni rajta. A laboratóriumi és a helyszíni felméréssel párhuzamosan a felüljárón ideiglenes védőkorlát épül a vasbeton terelőelemeken belül, és kialakítják az ideiglenes vízelvezetést is – mindez a hídon haladó, illetve a híd alatti forgalom biztonságát, illetve a szabadon maradó szerkezetek védelmét szolgálja.
A helyszíni vizsgálatok befejezését követően ideiglenes jelleggel helyreállítják és javítják a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást. A helyszíni munkák várhatóan július elején fejeződnek be. A műszaki felmérés eredményeinek kiértékelése után őszre készül részletes szakvélemény a szerkezeti elemekről, valamint a híd további használhatóságának feltételeiről.