2023.02.21. 14:42

Ha valakinek tetszik az 1973-as 911 Carrera RS 2.7, de nincs annyi pénze, és amúgy is tart a régi autóktól, az új 911 GT3 RS Tribute to Carrera RS Package lehet a megoldás. Kacsaszárny nincs, zöld felnik vannak, de csak az amerikai piacra.

PCNA23 0031 fine

A Porsche úgy termel orbitális profitot, hogy rengeteg SUV-t és elektromos luxusautót csinál. Ezért teheti meg azt is, hogy a végtelenségig hegyezett utcai autókat is gyártson mellé szívómotorokkal, miután a versenyprogramokon át kifejlesztette hozzájuk a drága technológiát. A műfaj jelenlegi csúcsa pedig a 911 GT3 RS.

Ahogy 911 Dakarhoz, úgy 911 GT3 RS-hez is elég nehéz hozzájutni manapság, és alternatív módszerek is léteznek egy GT3-as Porsche alapos felhúzására. Ha viszont valaki főleg a limitált kiadásokra hajt, imádni fogja az új Tribute to Carrera RS kiadást, amihez Porsche Design karóra és 1:43-as Carrera RS 2.7 és 992 GT3 RS modellautók is járnak.

Ám hiába az egyedi varrású beltér, a Weissach-csomagon is túlmutató karbon tenger és az összes Python Green részlet, ha egyszer a hetvenes évek ikonikus kacsaszárnyát aerodinamikai okokból nem rakhatták a GT3 RS fenekére.

Helyette maradt a felülről függesztett gyári vasalódeszka, hatalmas Porsche felirattal, mintha legalábbis egy 911 RSR lenne a pályára optimalizált utcai 992.

Az Egyesült Állomokban 314 ezer dollár lesz az ára, ennyiért pedig már olyan középmotoros szupersportautókat is adnak a legtöbb extrával együtt, mint a tényleg kiváló Maserati MC20. Hogy tíz év múlva melyikért harcolnak majd jobban a gyűjtők, majd megmondják az aukciós házak.