A modern speedsterek, vagyis a szélvédő nélküli barchetták sorát a Ferrari kezdte a Monza SP2 párossal 2019-ben. A McLaren válasza erre az Elva lett, amiből előbb 399-et, majd 249-et, végül pedig 149-et gyártottak. Akinek pedig nem elég 815 lóerő, végre felhívhatja a német Novitec műhelyét.
Kicsit kellemetlen, hogy az alacsony érdeklődés miatt kétszer is módosítani kellett a szénszálas McLaren Elva gyártási mennyiségét, de legalább a név nem a semmiből jött. Franciául az jelenti, hogy „(a nő) elmegy”, 1964 és 67 között pedig Bruce McLaren ennél a brit autóépítőnél, tehát az Elvánál gyártatott le számos McLaren versenyautót. A McLaren-Elvák rendelhetőek voltak Oldsmobile, Chevrolet vagy Ford V8-cal is, manapság pedig Goodwoodban látni őket teljes gázon.
A modern Elva ellenben ugyanarra a karbon vázra épül a szokásos négyliteres biturbó V8-cal, mint a többi csúcs-McLaren. Ellenben a legkönnyebb mind közül, hiszen az amerikai piacon kívül az opcionális szélvédő helyett egy aktív légfüggönnyel próbálja kordában tartani utasai hajviseletét.
Erre jön a Novitec a laptopjaival, meg a többi okossággal, mint a felnik, és a látszólag teljesen indokolatlan ültetőrugók.
919 lóerő 7100-as fordulaton, 888 Nm nyomatékkal 6300-tól. A százra ugrás 2.7 másodperc alatt történik, aztán még szűk négy másodperc, és kétszáz fölött az Elva Novitec. A vége 330 km/h felett, de azt már tényleg csak sisakban.
Hogy a Novitec a gyári helyett a Vossen kerékszettjét alkalmazza, nem meglepő. Elől 255/30 ZR20-as gumik 9x20-as felniken, hátul pedig 325/25 ZR21-es Pirellik 12x21-es kerekeken. Erre jön rá a kétcentis ültetés a Novitec rugókkal, ami aztán tényleg túlzásnak hangzik egy eleve pályázásra szánt McLarenen.
Hogy a végül 149 legyártott McLaren Elvából hány eshet át a Novitec tuningján, nehéz megtippelni, de a közösségi média biztos tele lesz vele, ha egyszer az adott speedster tényleg egy versenypályára téved.