A Teslát gyakran érik olyan kritikák, amelyek az autóik és a vezetéstámogató rendszereik biztonsági és minőségi hiányosságairól szólnak. Többször is előfordult már, hogy kiderült, valójában nem a vezetéstámogató rendszer okozott balesetet, hanem az azt felügyelő, vagy felülbíráló emberi elme lankadt kritikus helyzetben.
Még tavaly novemberben történt egy halálos baleset Kínában, amelyben egy Tesla Model Y látszólag irányíthatatlanul gyorsulni kezd, több arra járót is elsodor, majd egy falban áll meg. A sofőr elmondása szerint Ő ugyan végig nyomta a fékpedált, az autó mégsem lassult, hanem továbbra is folyamatosan gyorsított. A Tesla a baleset során rögzített adatokat a kivizsgáló hivatalos szervek rendelkezésére bocsátotta, így kiderült: Az autóban nem volt bekapcsolva az Autopilot vezetéstámogató rendszer, illetve a gázpedál majdnem végig teljesen be volt nyomva.
A balesetről bővebben Karotta beszélt még tavaly, a november 17-ei TC Híradóban. Az említett részlet 3:52-tól látható.