2023.03.09. 06:07

Az MC20 fejlesztése kezdetén a Maserati megígérte, hogy az MC12 GT1 utáni viszonylag hosszú kihagyást követően visszatér a versenyzéshez. Most be is tartja szavát, hiszen az új GT2 nyáron kezd Belgiumban, az utcai autóban is használt Nettuno V6-tal a közepén. Trükkös gyújtás, szekvenciális váltó, olasz tűzijáték.

21270-MaseratiGT2ShakedownVaranodeMelegari

A Maserati biturbó V6-os motorja elég különleges szerkezet. Utcára hangolva az előkamrás gyújtással dolgozó háromliteres 621 lóerőt teljesít, ám elérhető 740 lóerős pályautós csomagolásban is.

Kapcsolódó
621 lóerő egy nyitott kaszniban sok mindenre elég

621 lóerő egy nyitott kaszniban sok mindenre elég

A nyitott Maserati szupersportautóban nincs büntetés, csak jutalom.

Az biztos, hogy emellett elég megbízhatónak is tartják a modenai gyárban, hiszen ugyanez a motor indul majd csatába az olyan GT2-ben még újdonságnak számító, ám a GT3-ban már kiforrott versenyautók ellen, mint a Mercedes-AMG GT2, a Brabham BT63 GT2, az Audi R8 LMS, a Porsche 911 GT2 RS, a KTM X-Bow GT2 és a Lamborghini Super Trofeo Evo.

Az új GT2-es kategória a GT3-nál erősebb motorokkal, ám visszafogottabb aerodinamikával nyit a tanulni vágyó amatőr versenyzők felé. A széria valójában lehetőséget nyújt olyan csapatok felállítására, melyben egy profi versenyző társul a kezdő mellé, hogy fokozatosan magasabb szintre húzza tudását egy nagyon erős autóban.

Kapcsolódó
A 986 lóerős és négymotoros Lamborghinire már csak a zöld rendszám kell

A 986 lóerős és négymotoros Lamborghinire már csak a zöld rendszám kell

Új trükkös váltó, felpaprikázott szívó V12, elektromos hátramenet és összkerékhajtás. Ez a Lamborghini LB744.

The 2023-as Fanatec GT2 évad hat versenyből áll majd, Dijon és Portimão érintésével. Két egyórás gyakorló szakasz után két húszperces kvalifikációs futam lesz, majd jön a két ötvenperces verseny egy-egy kötelező megállással.

A Maserati MC20 GT2 a szénszálas cella merevségére épít, miközben pillanatok alatt lekapható kompozit karosszériaelemekkel, nagyobb leszorítóerővel és teljesen áttervezett padlólemezzel használja ki a kategória adta lehetőségeket.

Az biztos, hogy a Nettuno V6 is több oxigént igényel ezzel a tuninggal, hiszen a GT2 tetejére hatalmas légbeömlő került, és az oldalsó nyílás is nagyobbra módosult. A futómű teljesen állítható, a nyolcsebességes DCT helyére pedig az igazán agresszív váltások kedvéért hatsebességes szekvenciális váltó került.

A versenyautó belül 10 colos digitális kijelzővel várja a szerencséseket, a Maserati versenyszíne pedig továbbra is a Blu Infinito. A GT2-t egyébként Andrea Bertolini, a Maserati dinamikus fejlesztéseit végző GT1-es világbajnoka is jóváhagyta, úgyhogy nagy baj már nem lehet vele.