Kis családi autónak számított az 1959 és 71 között gyártott Mladá Boleslav-i Octavia, és 1998-ban az első modern generáció is a Golf platformjára épült, több helyet kínálva a racionalitás nevében.
Fotó: Skoda
Az akkoriban 1365 kilójával egészen nehéznek számító Octavia Combi szigorúan a nagyobb, 1221 köbcentis motorral készült, hogy elérhesse akár a 115 km/h-s végsebességet is.
Fotó: Skoda
Az 1998-as genfi premier óta több mint 2,8 millió Octavia kombi ment el.
Fotó: Skoda
Főleg ezért.
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda
Egyszerűbb idők.
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda
A második generáció nagyobb tengelytávval csinált több helyet a hátul ülőknek, míg emelt orrának és farának köszönhetően kevésbé akadt fel kérdőjeles földutakon.
Fotó: Skoda
Ha már földutak, a Haldex-rendszerű összkerekes Scout és 4x4 még inkább készen állt a horgászatokra, családi kirándulásokra, nem részletezendő szállítási feladatokra.
Fotó: Skoda
Egy továbbra is őszinte csomagtér.
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda
A fotózáshoz kellett a fényszóró, vagy mi?
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda
A Volvónak, Audinak bejött a magasított kombi műfaja. A Škoda sem vacokolt sokáig.
Fotó: Skoda
Navigáció, DSG a harmadik generációban. Az RS ebből az Octavia kombiból is olyat ment, hogy lehetetlen volt nem vágyni rá.
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda
Engem kissé elvesztett a Škoda a mostani formaterveivel, mert roppant unalmasnak találom szinte a teljes modellpalettát.
Fotó: Skoda
Ha ez a sajtós flotta Octavia kombija, akkor láthatóan úgy használták, ahogy illik. Bárhogy is, most, így 25 év távlatából melyik generáció a csúcs?
Fotó: ŠKODA Auto / Skoda