3,5 tonnánál nehezebb járműveket is engedne B kategóriával vezetni az EU
Közlekedési javaslatcsomagot mutatott be az Európai Bizottság, amelyek megvalósulásuk esetén jelentősen megváltoztathatják a bevett gyakorlatainkat. Fontos hangsúlyozni, hogy ez jelen pillanatban csak egy szakmai ajánlás, amit meg kell vitatni, egyezségre jutni, megszavazni és jóváhagyni, hogy legyen belőle valami.
Ha a héten benyújtott kezdeményezés szárba szökken, akkor korszerűsítenék a vezetői engedélyekre vonatkozó szabályokat. Az elképzelés szerint az egész Európai Unió területén elég lenne a plasztikkártya helyett egy telefonos alkalmazást telepítenünk, és az adatainkat, a kategória érvényességekkel és korlátozásokkal egyetemben bármelyik tagország területén lekérhetné az illetékes rendőrség.
De nem csak a kártya, hanem a vezetői engedély tartalma is megváltozna. Az EB forgalommal szemben hajtana fel a környezetvédelmi sztrádára: megváltoztatnák a “B” kategóriával vezethető járművek legnagyobb össztömegét. 3500 kilogrammról nem lecsökkentenék, hogy a gyártókat kisebb járművek fejlesztésére kényszerítsék, hanem megemelnék, pont arra hivatkozva, hogy a villanyautók tömege nagyobb, mint a korábban megszokott autóké. Helló, 4 tonnás villany SUV-k világa!
A “C” kategória megszerzését viszont úgy könnyítenék a sofőrhiány tompítása érdekében, hogy annak korhatár korlátozásain enyhítenének. Az elképzelés szerint már 17 évesen meg lehetne kezdeni a teherautós jogosítvány megszerzését, sőt, még vezetni is engednék az ifjú sofőröket, mielőtt betöltik a 18. életévüket, feltéve, hogy azt rutinos, nagykorú felügyelete mellett teszik.