Az elektromos Kispolszkiért csak Ausztriáig kell menni
A Fiat 126 BIS önmagában érdekes darab, hiszen 1987-től gyártották a Lengyelországban készült vízhűtéses 704 köbcentis kéthengeres motorral a Cinquecento programból. Ezt a példányt viszont Ausztriában elektromossá alakította az Opus et Futurum nevű cég, hogy aztán egy aukciós oldalon találjuk ötezer euróért.
Nincs technikai leírás, és még az emailemre sem válaszoltak, ám az osztrák Opus et Futurum honlapja szerint 2008 óta 234 járművet alakítottak elektromossá. Ezek közt akadt számos Porsche 911, Mercedes-Benz W113 Pagoda, régi Fiat 500 és Steyr-Puch Pinzgauer is. Aztán itt van ez a titokzatos Fiat 126 BIS.
A BIS a nagyobb kéthengeresen túl abban különbözik a sima Kispolszkitól, hogy mivel a motorja fekve lett beépítve, fölötte csomagteret alakítottak ki, a motorháztető pedig alulról nyílik, mint egy rendes ferdehátún.
Mint látható, ebbe még az autóhoz illő komolyságú hangrendszer is került, a praktikus tetőcsomagtartó és a korhű légterelők kiegészítéseként. Az akkumulátorok kapacitásáról, a motor teljesítményéről és az inverter típusáról nincs információ, mert az aukciós oldal az ötezer eurós ambíciói mellett csak annyit osztott meg a járműről, hogy német papírjai vannak. Az viszont az alacsonyfelbontású fotókból is kiderül, hogy ez nem holmi barkácsmunka.
Hátul az akkumulátorok és a motor, elől az inverter és a vezérlés, csomagtér pedig annyi, amennyi a hajtás felett maradt. Ezért érdemes 126 BIS-ből építeni az elektromos Kispolszkit.
Az elektromos nyomatékkal a hátsó tengelyen biztos jó móka az Alpokban, ha pedig többet is sikerül kideríteni a teljesítményéről, mindenképp frissítem majd a cikket. Addig is annyit mondhatok, hogy ez egy fejlesztési prototípusnak tűnik, az ötlet pedig kiváló, mert a 126 kéthengeresét gond nélkül adom fel a villanyért.