2023.03.10. 06:04

Összesen három készül majd a Mansory F9XX Tempesta Celeste, vagyis az 1100 lóerősre húzott nyitottetős hibrid V8-as Ferrariból. Ám az összes légterelőt egyik tulajdonos sem bírja majd megszámolni, hisz lehetetlen.

MANSORY F9XX Ferrari SF90 spider 06

Könnyű megérteni, hogy mi volt a német tuningmesterek célja. A privát pályanapos Ferrari FXX-programból ismert aerodinamikai elemekkel kellett megszórni a jóval nagyobb darabszámban gyártott utcai középmotorost, a Ferrari SF90 Stradalét.

Ennek köszönhetően a három elektromotorral együtt 1100 lóerősre húzott Mansory F9XX keménytetős változatban is Batman pályagépének álcázza magát, ám nyitott verzióban hoz igazán közel a légáramlatok megértéséhez.

A Mansory elmondása szerint a sok új préselt karbon elem növeli az első tengelyre ható leszorítóerőt, amihez természetesen hozzáigazították a hátsó szárny és a diffúzor teljesítményét is. A Ferrari gyári összkerékhajtása mellé új kovácsolt kerekek is járnak, elől 21, hátul pedig 22 colos méretben.

1100 lóerővel és 980 Nm elég gyorsan jelentkező nyomatékkal a Mansory F9XX - Tempesta Celeste 2,4 másodperc alatt van százon, és 355 km/h körül is csak azért kezd fáradni, mert a rengeteg légellenállást is növelő aerodinamikai elem ezzel jár.

Szemben a háromajtóssá faragott Mercedes G-osztály nyolcdarabos szériájával, a Mansory F9XX Tempesta Celestéből csak három készülhet, természetesen a megrendelő összes igényét kielégítő specifikáció szerint. Én például több szárnnyal rendelném, amennyiben találhatnak erre megoldást a Mansory mérnökei.