- Magazin
- Hírek
- NexTC
- ferrari
- hibrid
- phev
- v8
- sf90 stradale
- assetto fiorano
- indianapolis motor speedway
- köridő
- rekord
1000 lóerős hibrid Ferrari a leggyorsabb Indianapolisban
1909-ben épült az Indianapolis Motor Speedway és ezzel ez a kicsit több mint 4 kilométer minden idők harmadik legrégebbi autóversenypályája Brooklands és Milwaukee Mile után. Közel 260 ezer ülőhellyel ez a világ legnagyobb befogadóképességű sportlétesítménye, aminek legnépszerűbb eseménye tagadhatatlanul az Indianapolis 500. Ezen a legendás pályán tartja a Ferrari saját rendezvényét, a Racing Days-t is, mely nem csak nyálcsorgatásra tökéletes, de a potenciális vevők is itt találkozhatnak az olyan új modellekkel, mint a belépő Roma vagy a V6-os 296 GTB-t és az SF90 Stradale csúcsmodellt.
Minden idők legerősebb sorozatgyártású Ferrari szupersportautója az SF90 és az új idők szelét jelzi az is, hogy soha korábban nem volt ennyire tiszta üzemű sem. A 4,0 literes, biturbó V8-as motor mellett (780 lóerő és 800 Nm nyomaték) ugyanis ott a konnektorról tölthető hibrid hajtás is. Három villanymotorja összesen 220 lóerőt tesz még hozzá, így jön ki az 1000 lóerős rendszerteljesítmény.
Teljesen elektromos módban - és tolatáskor - csak az első kerekeket hajtja a villanymotor, de így maximum 25 km-t képes megtenni. Mivel valószínűleg nem a fogyasztáshuszárok elsődleges választása az SF90 ezért sokkal érdekesebb a 2,5 másodperces gyorsulás 100-ra, a 6,7 másodperces 0-200 sprint meg a 340 km/órás végsebesség.
Versenypályára hegyezett változata az SF90 Stradale Assetto Fiorano, ami titán kipufogón át szól, adaptív lengéscsillapítói vannak és a karbon elemek miatt 30 kilóval könnyebb. Nagyobb hátsó szárnya van, ami 250 km/óránál 390 kiló leszorítóerőt termel és Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal szerelik.
Mielőtt megnyitott volna Indianapolisban a Ferrari Racing Days, az SF90 legsportosabb változatával szériaautós rekordot állított be a Ferrari. Az 1000 lóerős hibrid 1 perc 29,625 másodperc alatt szaladt körbe a pályán és a célegyenesben megfutotta a 280 km/órás sebességet. Persze, ez is csak egy adat a sok közül, de azért üdítő a tudat, hogy nem csak a Nordschleifén születnek szédítő köridők.