Ha valaki olcsó, jól vezethető, sportos hobbiautót keres, akkor szinte biztos, hogy kórusban fogják ordítani neki az autós arcok, hogy a Mazda MX-5 az igaz út. A szűnni nem akaró, világszintű rajongás persze nem alaptalan, hiszen az MX-5 legnehezebb változata is elég könnyű, az összes hátul hajt és mindnek kiváló a balansza.
Igazából minden MX-5 egy igazán vidám, sportos kis roadster, amiben nem nehéz jól szórakozni. Egy idő után azonban akadhat vele egy kis gond: mivel csak relatíve kis motorokkal szerelték, ha valaki már rendesen kiautózta, egy ponton túl kevésnek érződhet az ereje. De szerencsére vannak az ilyen kérdésekre is kreatív megoldások.
Itt van például ez egy kimondottan visszafogott külsejű, világoskék-metál NB, amibe egy 5,7 literes V8-ast kanalaztak bele. Ez az LS egy visszafogottabb változat, de a 337 lóerő és a 490 Nm még így is bőven több, mint a legerősebb NB teljesítményének és forgatónyomatékának a duplája. Hogy az élmény teljes legyen, a motor mögé egy hatsebességes Tremec manuált akasztottak.
Van még benne egy Ford Trac-Lok sperr, Flying Miata állítható futómű, illetve BMW stabilizátorok. Katalizátor nincs benne, viszont működik a légkondi és az egész eddigi életét Floridában és Californiában töltötte, tehát az MX-5-ösöknél sűrűn előforduló porrá rohadás esélye is a szokásosnál szerényebb.
Vannak azért hibái is, de pár kőfelverődésen és néhány apróbb sérülésen kívül semmi komoly. A Cars and bids-en meghirdetett V8-as MX-5 aukciója március 10-én jár le és a cikk írásának pillanatában a legmagasabb ajánlat 20 ezer dollár, vagyis nagyjából 7,2 millió forint. Ez már most se kevés pénz egy NB-ért, de az is igaz, hogy egy ilyen projektet összerakni szintén nem olcsó mulatság.
Forrás: Cars and bids