Kész az MX-5 NA speedster kit, tessék csodálni
113 kilóval könnyebb, mint a gyári első generációs Mazda MX-5, és az aerodinamikai mutatói is kedvezőbbek. Ráadásul nem csupán a karosszéria növelheti az elfogyasztott bogarak számát, hanem az opcionálisan kompresszoros 1.6-os motor, illetve ha az sem elég, az LS V8-as átépítés is.
Már decemberben írtunk róla, hogy az Egyesült Államokban a Xenex nevű tuningműhely a fejébe vette, idővel valós terméket csinál a szabadúszó formatervező Kasim Tlibekov első generációs Mazda MX–5 speedsteres rendereiból.
Most elérkezett az igazság pillanata, hiszen a Xenex a kaliforniai Amelia Island Concours d'Elegance gyepén kiállította a prototípusát, miközben zajlik a sorozatgyártást megelőző éles tesztelés is a pályán. A Xenex Speedsterből ráadásul hamarosan három verziót is kínálnak.
Hiába könnyebb a szélvédőjétől megszabadított és teljesen más karosszériaelemekkel szerelt MX-5 NA 113 kilóval, a gyári 1,6-os motor azért meghálálja a tuningot. Ahogy a /Drive írja, ennek örömére a Xenex Speedster S 200 lóval gazdálkodik a Fastforward Superchargers kompresszorával, míg az igazán bátrak megnyomhatják a V8 gombot is 350 lóerővel.
Ettől még ne feledjük, hogy ez közel sem az első MX-5 speedster, lévén hogy a Mazda minden eddigi generációból csinált legalább egy monoposto-jellegű koncepciót:
Rendben, a sárga speciel pont az olasz Gorgona Cars Concept NM nevű prototípusa. Röviden egy NA együlésesre alakítva az ND modern hajtásláncával.
A második az M-Speedster 1996-ból, amit az észak-amerikai Mazda csapat készített a sajtó legnagyobb örömére. A harmadik az NB Monoposto, amit szintén az Egyesült Államokban épített a Mazda a SEMA kedvéért 2000-ben. NC-ből ott az MX-5 huszadik évfordulójára csinált 2009-es Superlight, míg a legújabb csupán egy-egy példányban megvalósított ötlet a 2015-ös SEMA párosa, az MX-5 ND Speedster és Spyder.
NA-ból viszont az én kedvencem most épp a Monocraft coupé. Sisakom ugyanis nincs.