Ha a BMW-n múlik, lesznek még nagy dízel SUV-k
Tele van megválaszoltalan kérdésekkel a jövő villanyautózása. Az elképzelt, meghatározott irányvonal adott, de még a mikor kérdésre sem lehet egyértelműen választ adni. Akkor sem, ha az Európai Unió megpróbálja egy 2035-ös céldátummal konkretizálni a fejlesztés ütemét. De ez a távoli évszám, ez a tizenkét év máris érezteti a hatását. A Ford például jelezte, hogy ha Európából ekkortól száműzik a belsőégésű motorral szerelt járművek forgalmazását, akkor ők hozzávetőlegesen 3800 német és brit munkahely felszámolásával számolnak. Németország döntéshozói pedig ettől úgy tűnik, arra jutottak, hogy akkor mégiscsak álljunk meg gondolkodni egy kicsit.
A legutóbbi német reakcióra rímel a Handelsblattól érkező információ. Egy név nélkül nyilatkozó BMW menedzser arról mesélt a német lap újságíróinak, hogy olyan új SUV platformon dolgoznak, ami a 2027 után érkező járműveket viszi a hátán. Az informátor szerint ezekben négy-, hat- és nyolchengeres motorok kapnak helyet, és nem csak benzinesek, hanem dízelek is.
Ezek azok a motorok lehetnek, amikről még januárban beszélt óriási lelkesedéssel Frank Weber, a BMW fejlesztési igazgatója egy interjúban. "A hathengeres akkora előrelépést jelent ebből a szempontból, mint egyetlen korábbi motorgeneráció-váltásunk sem." - mondta akkor a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatban.
Ez pedig már csak azért is érdekes, mert pont a napokban írtuk meg, hogy már egyáltalán nem rendelhető dízel 2-es és 4-es BMW, sem pedig X2, míg az 1-es, 3-as és 5-ös sorozat esetében szűkítettek a választható dízelmotorok kínálatán. A BMW-nél egyelőre nem reagáltak.