Nem kapkodnak a cégek a környezetbarát teherautókért
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) közleménye megerősíti azt az előfeltételezést, hogy a szállítmányozási szektor jelenlegi állapotában még nem áll készen az alternatív meghajtású járművek üzemeltetésére. Ez szépen látszik abból, hogy az Európai Unió területén értékesített teherautók 97 százaléka még 2022-ben is dízelüzemű volt. Sőt, még valamivel (3,7%) több is fogyott, mint 2021-ben.
Ezzel szemben sokkal kevesebb benzines teherautó kelt el, mindössze 157 darab, ami közel húsz százalékos csökkenést jelent. Hasonlóan 20% körüli visszaesést látni a hibrid és az alternatív üzemanyagokkal hajtott teherautók piacán is. Ugyanekkor az elektromosan tölthető járművek darabszáma 1656-ra nőtt, amivel a szegmens piaci részesedése 0,5-ről 0,6 tornázta magát. Ez azonban annak köszönhető, hogy Németországban 829 ilyen járművet vásároltak.
🚛 #Fuel types of new #trucks in the EU: 🔌 #electric 0.6%, ⛽ #diesel 96.6%,🔥 alternative #fuels 2.8% market share full-year 2️⃣0️⃣2️⃣2️⃣
— ACEA (@ACEA_auto) March 8, 2023
PRESS RELEASE: https://t.co/9yFG3il9rM pic.twitter.com/K78n0OcQi0
Mindeközben nagy reményekkel felvértezve hozott létre szövetséget három francia szállítmányozási vállalat annak érdekében, hogy az elektromos meghajtású teherautók iparági felhasználhatósága javuljon. Az European Clean Transport Network Alliance (ECTN Alliance) néven alakult csoport célja, hogy olyan töltőhálózatot hozzanak létre a legforgalmasabb útvonalakon, ami kiszolgálja az e-kamionokat, valamint a biogáz és hidrogén meghajtású teherautókat.