Mi történt a benzinesekkel? És a hibridekkel, elektromosokkal, dízelekkel?
Hetedik hónapja folyamatosan növekedésben van az uniós újautó-piac. A járvány előtti szint azonban még mindig messze van.
Februárban több mint 800 ezer új autót helyeztek forgalomba az uniós országokban, 11,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) kedden publikált adatai szerint. Ez némi gyorsulást jelent a januári 11,3 százalékos növekedéshez képest. Az év első két hónapjában 1,6 millió autó gurult ki az utakra, ez pedig 11,4 százalékos növekedést jelent.
Sorrendben február volt egyébként a hetedik hónap, amikor gyarapodást ért el a piac, ez pedig arra utal, hogy kezdi behozni az járványhatás, ellátási gondok, drágulás miatti hátrányát, de a pandémia előtti, 2019 szintektől még mindig messze vannak a számok. Akkor ugyanis az év első két hónapjában közel 2,4 millió új kocsit helyeztek forgalomba. Vagyis az akkori piac harmada még hiányzik az eladásokból.
A friss statisztikából kiderül az is, hogy idén január-februárban
- benzinesek aránya 36,9 százalékos volt az összesített eladásokhoz mérve. Ez stagnálást jelent az egy évvel korábbi 37 százalékhoz képest.
- A hibridek piaci részesedése 23,3 százalékról 25,5 százalékra nőtt. (A hibridek adatainál figyelembe kell venni, hogy az úgynevezett lágy és teljes (full) hibridek együtt szerepelnek. A hibrid hajtásláncokról ebben a cikkünkben olvashat részletesen.)
- A tisztán elektromos autóké 9,7 százalékról 12,1 százalékra emelkedett.
- A dizeleké ugyanakkor 18 százalékról 15 százalékra csökkent.
- A tölthető hibrideké pedig 8,6 százalékról 7,2 százalékra apadt. A fennmaradó piaci részt az egyéb meghajtású, például gázos autók adják.