A Bentley Blower Car Zero prototípusának megalkotásához szétszedtek egyet a négy eredetiből, majd szkenneltek, öntöttek és faragtak, hogy 1857 új alkatrész összeszerelése után kezdődhessen a tesztelés.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Eddig bő 600 kilométert mentek vele versenytempóval bármi mechanikai dráma nélkül, úgyhogy idén kezdődhet is az éles bevetés.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Car Zero április végén a Donington Parkban Angliában, június végén a francia Le Mans-ban, zárásképp pedig szeptember végén a belga Spa-ban versenyez majd.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Tim Birkin legendás kompresszoros Bentley Blowere 93 éve indult Le Mans-ban, hogy aztán pont a motorja adja fel. Kár volt megfújni, hisz a sima hathengeressel még nyert 1929-ben.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
A Blower Continuation Series szigorúan csak a pályán használható, de a Bentley örömmel látja majd a rendszámos eredeti autókat is a versenyeken.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Le Mans-ban utoljára 2003-ban indult gyári Bentley csapat, csak éppen húsz éve a Speed 8 prototípussal a háború előtti technika helyett.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
A biztonság az 1929-es eredetihez képest apró módosításokat követelt. Lámpát eső idejére, tükröket, vontatási pontokat, egy tűzoltókészüléket, és persze áramtalanító is van az új verzión.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Összesen 12 ilyen Blowert épít a Mulliner. Nyolcat már leszállítottak, négy még épül, Le Mans-ban pedig vegyesen lesz a régi és az új, így hát látványosnak ígérkezik a Bentley sátra.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Goodwoodban Stuart Morley végezte a 600 kilométeres tesztelést, átlagsebessége pedig 133 km/h fölött alakult.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
A Bentley stábja profi versenyzőket és versenyzői tapasztalattal rendelkező újságírókat is beültet majd a Blowerekbe. A britekre érdemes számítani.
Fotó: Jonathan Fleetwood / Bentley
Őrület, hogy a Bentley ezzel megy vissza Le Mans-ba
46
Lapozgató
Őrület, hogy a Bentley ezzel megy vissza Le Mans-ba