Lehet, hogy sokan az XM márkanévről nagyon helyesen továbbra is egy futurista Citroënre asszociálnak, ám ugyanígy hívják minden idők legerősebb utcai BMW-jét is, ami most megkapta a célközönségéhez passzoló gyári tuningcsomagot is. Helló, XM Label Red.
Miután óriási arany vesékkel debütált a normál BMW XM is, talán nem annyira meglepő, hogy most itt a Label Red, ami nem egyéb, mint minden idők legerősebb utcai BMW modellje a maga kombináltan 738 lóerőt és immár 1000 Nm csúcsnyomatékot termelő hibrid rendszerével.
Az XM formavilágának rajongói közben annak is örülhetnek, hogy a BMW a jelek szerint már dolgozik az 50e nevű belépőmodellen is, mely a hathengeres motorral szerelt XM lesz. A Label Red viszont a csúcs V8.
A mattfekete festést és a pirosra fújt kontrasztokat annak idején Abarth lökhárítókon figyelhették meg az arra fogékonyak, ám azok az idők elmúltak. Most a nagyteljesítményű hibrid SUV-k korszakát éljük, az XM Label Red V8-as benzinmotorja pedig önmagában is elég sportos lenne.
Mivel a 4,4 literes biturbó V8 jobb leömlőt, erősített főtengelyt, módosított kenést és elektromos lefújószelepet kapott, a végeredmény 585 lóerő 5,600-as fordulaton, valamint 750 Nm nyomaték 1,800 és 5,400 között.
Erre jön az elektrifikáció, persze a száguldozás szempontjából egész okos módon. A 145 kilowattot, tehát maximum 197 lóerőt és 280 Nm nyomatékot leadó villanymotor rajtfokozatban egy kvázi felező áttéttel 450 Nm csúcsnyomatékra is képes a hajtásláncban, hogy a V8-at kisegítve az XM Label Redet 3,8 másodperc alatt tolhassa százra.
A végsebesség alapból továbbra is 250 km/h-ra limitált, ami nem is tűnik bajnak egy ilyen tömegű jármű esetében. Csakhogy a Label Red képes lehet 290 km/h-ra is, ha valaki kicsengeti az M Driver’s Package árát is.
Az ízléses kerekek 22 colosak, a gumikat a Yokohama szállítja, a légellenállást pedig aktív szárnyacskák módosítják menetközben. A legviccesebb természetesen továbbra is a WLTP-szerint kommunikált átlagfogyasztás, melyet a 25,7 kWh-s akkumulátor és az ennek köszönhetően 75-83 kilométeres elektromos hatótáv miatt a BMW 1,7-1,6 l/100 km-re becsül. Komolyan.