A Teslák jobbkormánnyal is vonzók

2023.04.12. 06:06

Magához tért a brit újautó-piac is 2023 első három hónapjában, és úgy tűnik, az ottani vevők, szemben a brexittel, nem választanak külön utat az autózásban, hanem Európával tartanak.A kép illusztráció

Az Egyesült Királyságban márciusban már a nyolcadik egymást követő hónapban nőtt az új autók értékesítése. Nem is kevéssel, 18 százalékkal 2022 harmadik hónapjához képest – adta hírül az Automotive News Europe. Emellett az idei március egy szép rekordot is hozott: ebben a hónapban adták el a brit újautó-piacon a legtöbb teljesen elektromos meghajtású autót, az EV-k értékesítésének kezdete óta.

A szigetországban 2023 első negyedévében közel 288 ezer új autó talált gazdára. Ez főként az autógyártókat gyötrő ellátásilánc-problémák enyhülésének köszönhető. Ezzel ez a három hónapos periódus volt a koronavírus-járvány előtti utolsó békeév, 2019 óta a legerősebb negyedév a brit újautó-piacon – állapította meg az ország autóipari szövetsége, a Society of Motor Manufacturers and Tranders (SMMT).

A teljesen elektromos autók értékesítése 19 százalékkal nőtt éves összehasonlításban. A 46,6 ezer eladott villanyautónak köszönhetően az elektromos autók adták ebben az időszakban az összes forgalomba helyezett új autó 16,2 százalékát. A benzines autók aránya még mindig több mint 41 százalék. Ezek értékesítése 17 százalékkal bővült. A dízelesek piaci részesedése azonban már csak 3,8 százalék, miután ötödével estek az eladásaik.

A villanyautók mezőnyében a Tesla Model Y típusának jobboldali kormánnyal felszerelt változata volt a legnépszerűbb márciusban. Ezt a Nissan Juke és a Nissan Qashqai elektromos változata követte. Miután úgy tűnik, az autósok kedve egyre inkább megjön az elektromos autók vásárlása iránt, a további növekedés feltétele a nyilvános töltőhálózat minél gyorsabb kiépítése – állapította meg az SMMT.

John Wilmot, a pénzintézetek lízingtermékeinek kondícióit összehasonlító LeaseLoco internetes oldal tulajdonosa úgy látja, hogy helytelen lenne korán inni a medve bőrére.

Az új autók eladásának növekedése szép dolog, de szó sincs arról, hogy az autószektor kilábalt volna a válságból. A jó értékesítési adatok még mindig érezhetően elmaradnak a pandémia előtti szinttől.