Az Alfa úristenit, csak tökéletes ez is
Csupán száz-száz készül globálisan a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversary modellekből is, hiszen a négylevelű lóherés zöld versenylogó épp száz éve született. Van mit ünnepelni.
A Giulia GTA és GTAm széria után most itt a 100th Anniversary QV páros is, mely nem meglepő módon a Verde Montreal zöldjében mutat a legjobban. Hogy a száz éves Quadrifoglio miért különleges, már részleteztük. Hogy a most bejelentett kétszáz Giulia és a Stelvio QV 100th miért lesz a gyűjtők kedvence, nem igényel különösebb magyarázatot. A Giulia egyszerűen a legjobb, kategóriájában pedig a Stelviót sem kell félteni.
Az új limitált szériás csúcsmodellek megkapják az aranykeretes lóherés pajzsot a sima helyett, amihez arany féknyergek is járnak. Szénszálas tükörházak és hűtőrács egészítik ki az alapból is karbonban gazdag QV felszereltséget, belül pedig arany cérnával, még több karbon elemmel és évfordulós logókkal készült az Alfa Romeo.
Az alapok persze nagyrészt változatlanok. A Giulia 19-colos ötlyukú polírozott felniket kap, míg a Stelvio 21-colos szetten gurul. Az utastérben a fekete bőr és az Alcantara felületek minimálisan lakkozott szénszál panelekkel harmonizálnak, a motor pedig továbbra is a 2.9-es biturbó V6, immár 520 lóerővel a 600 Nm nyomaték és a szintén új mechanikus sperrdifi mellé.
Nem csinál több ilyet az Alfa, hiszen jön az elektromos generáció, így addig kell élvezni a belsőégésű tudományt, amíg gyártják. Márpedig az Alfa Romeo tudja, mit csinál, ez a V6 pedig felveszi a versenyt a Ferrari és a Maserati hasonló motorjaival is.
Hogy Magyarországon mennyire lesz könnyű ilyen évfordulós modellhez jutni, a jövő zenéje, de az biztos, hogy a száz-száz Giulia és Stelvio még a tavasz vége előtt rendelhető lesz. Sokat nem érdemes gondolkozni rajta, bár ez elmondható a sima Giulia QV-ról is.