A Melbourne-i Monash Egyetem balesetkutató központjának tanulmánya rámutatott, hogy a nappali menetfény csökkenti a balesetek esélyét. Vannak helyzetek, amikor jobban, és vannak mikor kevésbé, de mindenképpen hasznos.
Már számos korábbi tanulmány megállapította, hogy a nappali menetfény csökkenti a nappali balesetek számát. A mostani ausztrál kutatás ezt a tényt ismét megerősíti, amelyből kiderül, hogy főként nagyobb sebességnél és szürkületben válik igazán hasznossá a nappali menetfény.
A nappali menetfény már a világ számos részén kötelező az új autóknál, de Kanadában már az automatikus világításkapcsolást is kötelezővé tették az új járműveken.
A Journal of Safety Research folyóiratban megjelent tanulmány a 2010-2017 között történt balesetek rendőrségi adataiból gyűjtötte az információkat. Ezen adatokat járműnyilvántartási adatokkal egészítették ki, hogy tovább tudják szűrni, mely autók rendelkeztek nappali menetfénnyel és melyek nem.
A kutatás végeredménye szerint nappali körülmények között 7,6 százalékkal csökkenhet a baleseti kockázat nappali menetfénnyel felszerelt autóknál, míg ez a szám hajnalban vagy szürkületben 20,3 százalék. Viszont itt fontos megjegyezni, hogy a nappali menetfény NEM helyettesíti a tompított fényszórót.
Nagyobb sebességnél (75 km/h) 23,8 százalékkal csökken a baleseti kockázat. A tanulmány konklúziója, hogy statisztikailag 8,8 százalékkal csökkenhet a baleset kockázata a nappali menetfénnyel felszerelt autóknál.