Egy autót átlagosan négyszer hívnak vissza 30 éves életciklusa során, a Teslákat viszont ennél drasztikusan többször. Ha nem szeretnének ilyennel bajlódni, akkor Toyotát vagy Mercedest vásároljanak.
A jelentős többség nem szeret értesítést kapni, hogy autóját visszahívják valamilyen okból, de tavaly több mint 400 autóipari visszahívást adtak ki, ami több mint 25 millió járművet érintett. A 2021-es számok viszont magasabbak voltak: több mint ezer visszahívást jelentettek be, ami pedig több mint 35 millió autót érintett. A tömeggyártott autók rengeteg alkatrész- és a gyártás minőséggel kapcsolatos változóknak vannak kitéve, ami azt jelenti, hogy minden járműnél megvan az esélye annak, hogy valamikor egy biztonsági probléma miatt visszahívják.
Az iSeeCars legújabb tanulmánya azt mutatja be, hogy a visszahívások jelentősen eltérhetnek a márkáknál, modelleknél. Az oldal az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) elmúlt 10 modellév típusaira vonatkozóan rendelkezésre bocsátott jármű-visszahívási kampányadatait elemezte, hogy kiszámítsa a várható visszahívások számát egyes modellek 30 éves élettartama alatt.
A tanulmányuk szerint egy autót márka és modelltől függetlenül átlagosan négyszer hívnak vissza 30 év alatt. A tanulmányban két táblázatba szedték, hogy mely autótípusokat hívhatják vissza a legkevesebbszer és melyeket a legtöbbször. Érdekes módon a legkevésbé visszahívott autó nem egy japán modell lett, hanem egy brit (vagy német, attól függ, honnan nézzük): a Mini Convertible, amit 30 év alatt 0,2-szer hívhatnak vissza.
A legkevesebb visszahívással rendelkező 33 autót az előrejelzések szerint egyszer vagy egyszer sem hívják vissza. Ebből a szempontból a Mercedes-Benz, a Lexus és a Toyota a legmegbízhatóbb márkák, de a Chevrolet, a Fiat, a Ford, a Hyundai, az Infiniti, a Mazda, a Mitsubishi és a Nissan modelljeinek széles skálája is szerepel a listán.
Legtöbbször visszahívott modell pedig a Tesla Model Y-t lett: egy életciklus alatt 62 ilyen visszahívásra lehet számítani. De a Teslának nem csak az "olcsó" SUV-jával van probléma, ugyanis a legtöbbször visszahívott autók top 5-ös listájában a Model 3, X és az S is szerepel. Vagyis Musk cége tarolt ebben a kategóriában.
Viszont további érdekesség, hogy nemcsak a Tesla díszeleg ezen a listán négy modellel, hanem a Porsche is. A dobogó második fokát a Panamera foglalta el a maga várható 61,8 darab visszahívásával. Ezen kívül a listán szerepel a Macan, a Cayenne és a 911 is.
Viszont különösen fontos megjegyezni, hogy az NTHSA azokat a "visszahívásokat" is belevette a listába, amit egy távoli szoftverfrissítéseken keresztül képesek voltak orvosolni. Továbbá az sincsen feltűntetve, hogy ezek a hibák milyen súlyosak.