A Michelin nem akar direkt rossz gumit gyártani – nem jönnek vissza az F1-be

2023.04.23. 16:05

Az egyik legismertebb francia gumiabroncs gyártó, a Michelin ügyvezető igazgatója, Florent Menegaux egy, a The Drivenak adott interjújában fejtette ki, a gyártó Forma-1-től való távolmaradásának okát. Szerinte a sportban az elvárás az, hogy direkt olyan gumikat tegyenek az autóra, amik széthullanak, amit ők elfogadhatatlan tartanak. Menegaux szerint összeegyeztethetetlen lenne a Michelin presztízsével, ha direkt gyártanának nem biztonságos, gyorsan kopó abroncsokat. Szerinte fontos mérlegelni, hogy megéri-e a showért cserébe feláldozni a technológiai fejlődést.

Michelin Pilot Sport 4 - A kép illusztráció - Fotó: Csepreghy Dániel/Totalcar
Michelin Pilot Sport 4 - A kép illusztráció - Fotó: Csepreghy Dániel/Totalcar

„Fontos, hogy emlékezessük magunkat arra, miért vagyunk jelen a versenypályákon. Ez nem a showról és nem is a márkáról szól, hanem a mögötte rejlő technológiáról. Azért versenyzünk, mert így lehet a leghatékonyabban tesztelni a technológiai újításokat. A show és a márkapresztízs csupán másodlagosak, a sikerrel járnak. A Michelin így is az egyik legelismertebb gumiabroncsgyártó, nincs nekünk szükségünk arra, hogy ilyet [szándékosan rossz gumit] csináljunk.” – fogalmazott Menegaux.

Michelin gumiabroncsokal szerelt F1-es felnik a 2005-ös Francia Nagydíj előtt - Fotó: Clive Rose/Getty Images
Michelin gumiabroncsokal szerelt F1-es felnik a 2005-ös Francia Nagydíj előtt - Fotó: Clive Rose/Getty Images

A téma azért került ismét a figyelem középpontjába, mivel a 2024-es szezon végeztével lejár a Forma-1 kizárólagos gumibeszállítójának, a Pirellinek a szerződése. Korábban a Michelin is jelen volt a Forma-1-ben, még a Pirelli éra előtt. A francia gyártó jelenleg a Moto-GP gumibeszállítója, elgondolásuk szerint ott a verseny a csapatokon múlik, a gumi csupán egy ehhez szükséges tényező. A Michelin mindezek ellenére nem zárkózik el véglegesen a Forma-1-be történő visszatéréstől, viszont csak akkor tennék ezt meg, ha korlátozás nélkül gyárthatnának gumikeveréket – ez viszont könnyen a kerékcserék végét jelenthetné.

Forrás:CarBuzz