Itt a lista: 8 típus klímával, műszakival, 300 ezer alatt!

2023.04.23. 08:38 Módosítva: 2023.04.23. 08:40

Heti használt autó szemle

Lehetnek élethelyzetek, amikor nem veti fel az embert a pénz, viszont szüksége van autóra. Mivel a nyarak egyre melegebbek, lassan elengedhetetlen a klíma is, ilyenkor jönnek képbe mai listánk autói. Az érvényes műszakin és a klímán kívül semmilyen más szempontot nem vettünk figyelembe, mert a cél kizárólag a mobilitás. Igen, ezek autók sok esetben 20-30 évesek és biztos, hogy itt-ott rohadnak, illetve az extrák fele nem működik, de ahogy a mondás tartja, mindennek ára van.

Ford Focus Mk.1

Egyes Focusból még mindig rendkívül sok forog a használtpiacon, ennyiért viszont csak a kínálat legalját csíphetjük meg. A kínált példányok között többnyire csak 1.8-as turbódízelek vannak, a legendásan megbízható 1.6-os szívóbenzinből ennyiért alig kapni.

Pont ilyen 1.8 TDCI-ből van a legnagyobb választék - Fotó: Zách Dániel/Totalcar
Pont ilyen 1.8 TDCI-ből van a legnagyobb választék - Fotó: Zách Dániel/Totalcar

Suzuki Swift

Bizony, volt a mi autónkból is klímás. 300 ezer alá becsúszik több 1.3-as is, ám sokan ismerhetik a „vagy a klíma megy, vagy az autó” szólást, ami a korai klímaberendezések és a kis szívómotorok párosításából született. Nyilván városban ez nem jelent nagy különbséget, de országúton kétségtelen, hogy jobban ki kell majd számolni az előzéseket.

Ugyan a képen egy 1,0-ás példány látható, az 1,3-as sem különbözik tőle sokban - Fotó: Lendvai Zsolt/Totalcar
Ugyan a képen egy 1,0-ás példány látható, az 1,3-as sem különbözik tőle sokban - Fotó: Lendvai Zsolt/Totalcar

Opel Astra F

Az F Astra alapvetően egy megbízható konstrukció és mivel annak idején rengeteget adtak el belőle, akad is bőven a piacon. Klímát sajnos elég kevés Astrába kértek, így 300 ezerért többnyire 1.4-eseket találni, azokat is csak éppen, hogy járóképes állapotban. A Swiftnél is említett bekapcsolt klímás erőtlenség itt is megjelenhet, de ami ennél is biztosabb, hogy a karosszéria rohadni fog mindenhol.

A képen Elvisz kolléga F Astrája, igaz ebben még szervó sincs, nemhogy klíma - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar
A képen Elvisz kolléga F Astrája, igaz ebben még szervó sincs, nemhogy klíma - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar

Peugeot 206

Régóta a városi utcakép meghatározó kisautója a 206-os Peugeot. Sokan esküsznek az 1.4-es dízelre, hiszen alig fogyaszt, viszonylag nyomatékos és általában megbízhatóan ketyeg, de kapni ennyiért 1.4-es szívóbenzint és 1.9-es szívódízelt is.

Képen a legendás 1.4 HDI Peugeot 206 - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar
Képen a legendás 1.4 HDI Peugeot 206 - Fotó: Jakusovszky Kristóf/Totalcar

Ford Ka

A Fiesták sajnos nem fértek be 300 ezer alá, pedig azok is nagyszerű autók a PSA-tól érkezett 1.4-es dízellel, de sebaj, van helyettük Ka! A kicsi kétajtós Fordokból klímával csak 1.3-as szívó benzinest kapni, városi szaladgálásra azonban ez is tökéletes lehet.

Sokak szerint megosztó forma a Ford Ka - Fotó: Vályi István/Totalcar
Sokak szerint megosztó forma a Ford Ka - Fotó: Vályi István/Totalcar

Renault Megane I

A Meganeból bőven van választék 300 ezer forintért, azonban itt is csak a bontó bejáratából válogathatunk. Van 1.4-es, 1.6-os és 2 literes benzines is, sőt, a kettes Meganeból is becsúszik néhány darab, de kizárólag a korai, kétes hírű 1.5-ös dízelmotorral. Később az 1.5 dCi regeteget fejlődött, az idők során sokkal megbízhatóbb lett. 

Kombiból nem sokat kapni ennyiért - Fotó: Szentkuti Ákos/Totalcar
Kombiból nem sokat kapni ennyiért - Fotó: Szentkuti Ákos/Totalcar

Volkswagen Polo III

Polót kapni 1.4-es és 1.6-os benzinessel is, bár a kínálat nem annyira széles. Ha városi használatra vennénk ilyet, érdemes jól elolvasni a hirdetést, hisz a szervokormány akkoriban még nem volt alapvetés. Természetesen ez igaz a lista többi autójára is.

A 3-as Polo egy gyári fotón - Fotó: Volkswagen
A 3-as Polo egy gyári fotón - Fotó: Volkswagen

Fiat Punto

A Fiat Puntoból 1.2-es benzinmotorral van választék ennyiért, illetve egy 1.9-es dízel példány is akad. Az 1.2-es motor 16 szelepes változata szerencsére viszonylag erősnek számít, 80 lóerős, így a mai forgalomban sem jelent neki komoly kihívást a könnyű kaszni mozgatása.

Az a bizonyos ingyenpunto... - Fotó: Papp Tibor/Totalcar
Az a bizonyos ingyenpunto... - Fotó: Papp Tibor/Totalcar

Van ötleted? Cáfolnád vagy megerősítenéd az olvasottakat? Segíts kommentben azoknak, akik 300-ért készülnek autót venni!