Heti használt autó szemle
Lehetnek élethelyzetek, amikor nem veti fel az embert a pénz, viszont szüksége van autóra. Mivel a nyarak egyre melegebbek, lassan elengedhetetlen a klíma is, ilyenkor jönnek képbe mai listánk autói. Az érvényes műszakin és a klímán kívül semmilyen más szempontot nem vettünk figyelembe, mert a cél kizárólag a mobilitás. Igen, ezek autók sok esetben 20-30 évesek és biztos, hogy itt-ott rohadnak, illetve az extrák fele nem működik, de ahogy a mondás tartja, mindennek ára van.
Ford Focus Mk.1
Egyes Focusból még mindig rendkívül sok forog a használtpiacon, ennyiért viszont csak a kínálat legalját csíphetjük meg. A kínált példányok között többnyire csak 1.8-as turbódízelek vannak, a legendásan megbízható 1.6-os szívóbenzinből ennyiért alig kapni.
Suzuki Swift
Bizony, volt a mi autónkból is klímás. 300 ezer alá becsúszik több 1.3-as is, ám sokan ismerhetik a „vagy a klíma megy, vagy az autó” szólást, ami a korai klímaberendezések és a kis szívómotorok párosításából született. Nyilván városban ez nem jelent nagy különbséget, de országúton kétségtelen, hogy jobban ki kell majd számolni az előzéseket.
Opel Astra F
Az F Astra alapvetően egy megbízható konstrukció és mivel annak idején rengeteget adtak el belőle, akad is bőven a piacon. Klímát sajnos elég kevés Astrába kértek, így 300 ezerért többnyire 1.4-eseket találni, azokat is csak éppen, hogy járóképes állapotban. A Swiftnél is említett bekapcsolt klímás erőtlenség itt is megjelenhet, de ami ennél is biztosabb, hogy a karosszéria rohadni fog mindenhol.
Peugeot 206
Régóta a városi utcakép meghatározó kisautója a 206-os Peugeot. Sokan esküsznek az 1.4-es dízelre, hiszen alig fogyaszt, viszonylag nyomatékos és általában megbízhatóan ketyeg, de kapni ennyiért 1.4-es szívóbenzint és 1.9-es szívódízelt is.
Ford Ka
A Fiesták sajnos nem fértek be 300 ezer alá, pedig azok is nagyszerű autók a PSA-tól érkezett 1.4-es dízellel, de sebaj, van helyettük Ka! A kicsi kétajtós Fordokból klímával csak 1.3-as szívó benzinest kapni, városi szaladgálásra azonban ez is tökéletes lehet.
Renault Megane I
A Meganeból bőven van választék 300 ezer forintért, azonban itt is csak a bontó bejáratából válogathatunk. Van 1.4-es, 1.6-os és 2 literes benzines is, sőt, a kettes Meganeból is becsúszik néhány darab, de kizárólag a korai, kétes hírű 1.5-ös dízelmotorral. Később az 1.5 dCi regeteget fejlődött, az idők során sokkal megbízhatóbb lett.
Volkswagen Polo III
Polót kapni 1.4-es és 1.6-os benzinessel is, bár a kínálat nem annyira széles. Ha városi használatra vennénk ilyet, érdemes jól elolvasni a hirdetést, hisz a szervokormány akkoriban még nem volt alapvetés. Természetesen ez igaz a lista többi autójára is.
Fiat Punto
A Fiat Puntoból 1.2-es benzinmotorral van választék ennyiért, illetve egy 1.9-es dízel példány is akad. Az 1.2-es motor 16 szelepes változata szerencsére viszonylag erősnek számít, 80 lóerős, így a mai forgalomban sem jelent neki komoly kihívást a könnyű kaszni mozgatása.
Van ötleted? Cáfolnád vagy megerősítenéd az olvasottakat? Segíts kommentben azoknak, akik 300-ért készülnek autót venni!