Nem könnyű megbarátkozni a BMW XM külsejével: harsány, hatásvadász SUV, ami nem tartozik az abszolútértékben szép és csodálatosan arányos autók közé. Szerencse ugyanakkor, hogy a BMW nem engedte el a klasszikus sportautók műfaját se, ráadásul kínál olyat, amit nem óriási, függőleges vesékkel értékesít. Igen, a tavaly bemutatott M2-ről van szó.
Most az is kiderül, hogy a két BMW közül melyik gyorsul jobban. Az adatok alapján elsőre nem is olyan egyértelmű, hogy melyik autó az esélyesebb. Az M2-be egy háromliteres sorhatost szerelnek, ami 460 lóerőt és 550 Nm-t tud, miközben valamivel több, mint 1,7 tonnás. Az M2-ből csak hátsókerekes változatot kínálnak, ami a gyáriak szerint 3,9 másodperc alatt éri el a 100-at.
Az XM egy jóval súlyosabb darab, mint az M2, ugyanakkor lényegesen erősebb is. A 2,7 tonnás SUV-be egy 4,4 literes, V8-as benzinest szerelnek két turbóval megfújva, amit megtoldanak némi árammal is. A maximális rendszerteljesítmény 644 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 800 Nm. Az összkerekes tank papíron valamivel lassabb, mint az M2, hiszen a gyári adatok szerint 4,3 másodperc kell neki a nulla-százhoz.
A Carwow-nál azonban ennél kíváncsibbak voltak és letesztelték, hogy a valóságban melyik autó gyorsul jobban. A negyedmérföldes távon az első métereken kicsit jobbnak tűnik az XM, ami valószínűleg az összkerékhajtásnak is köszönhető. A rajt után nem sokkal lassan, de biztosan elhúz az M2. Sőt, egy kimondottan rosszul sikerült rajt után is van annyi plusz az M2-ben, hogy végül legyorsulja a nehéz hobbiterepjárót.
Az állórajtból induló és a gördülőrajtos versenyek alapján egyértelműen látszik, hogy az M2 a gyorsabb autó egyenesben, kanyarban pedig nincs is értelme őket összevetni. Az azonban még így is szürreális látvány, ahogy egy akkora toronyház, mint az XM mennyire pokoli durván gyors. Az meg különösen durva, hogy 160 km/h-ról az XM tud gyorsabban megállni, még úgy is, hogy közel egy egész tonnával nehezebb.
Forrás: Carwow