A Nürburgring Nordschleife a világ egyik leghíresebb és legnehezebb versenypályája. „A Zöld Pokol" becenevű 20 kilométeres aszfaltcsík keskeny, kiszámíthatatlan és beláthatatlan kanyarjai még a leggyakorlottabb sofőröknek is feladják a leckét, bukóterek pedig a legtöbb helyen szinte nincsenek. Ennek ellenére ha épp nincs verseny, szinte bármilyen autóval bárki felhajthat a pályára, igaz, mostantól már szigorúbb szabályok mellett.
Eddig pusztán annyi megkötés létezett, hogy a kalandvágyó sofőrök járműveinek képesnek kell lennie legalább 60 km/h sebességgel haladni, ám a minimum elvárás mostantól 130 km/h-ra emelkedik, ráadásul a személyautó jelleg is kötelező lesz. Eddig a Nordschleife „pályanapok" egyik jellegzetes eleme volt, hogy lakóautóktól elkezdve furgonokon át egészen a buszokig mindenféle oda nem illő jármű is körözött a pályán, – ezzel számos Youtube-videónak alapanyagot szolgáltatva – ezeknek az időknek azonban vége.
A szigorításokat biztonsági aggályok indokolták. Természetesen Porschék, Lamborghinik, Ferrarik és más sportautók is rendszeresen látogatják a pályát, így mind a kanyarokban, mind az egyenesekben szélsőséges sebességkülönbségek alakultak ki az ilyen szörnyetegek és a korábban említett furcsa szerzetek között. Ez egyes esetekben veszélyes szituációkhoz és balesetekhez vezetett, a szervezők pedig ezeket szeretnék megelőzni.
Az új szabályok egyelőre vegyes fogadtatásban részesültek. Persze a biztonság szempontjából érthetőek a döntések, ám egyesek szerint így elveszik a Nordschleife pályanapok jellegzetes hangulata, míg mások szerint a buszok és furgonok eltűnése agresszívebb vezetésre ösztönzi majd a sofőröket, így a balesetek száma nem változik érdemben.