'93-ban egy hölgy boldog tulajdonosa lett egy új Skoda Favoritnak, amivel elindult az athéni szalontól a 34 kilométerre levő otthonáig. Leparkolt vele, majd úgy döntött, hogy a vezetés nem neki való, az autó pedig azóta egy mélygarázsban pihent.
![DSC3305 b1be4719-1536x1025](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4875/48757/487573/48757370_3716896_19a4229dee95dc994e019f65040051f5_wm.jpg)
Így az autó egészen 2022 őszéig ott is maradt, ahol '93-ban leparkolták. Ezután ugyanis az autót árverésre bocsátották, amit egy cseh autóversenyző, Jiří Mičánek vitt el. A versenyző felidézte, hogy az autóért rajta kívül egy másik cseh versenyző licitált, akivel végül megegyeztek, így az autóért "csak" 24 ezer eurót, vagyis nagyjából 8 millió forintot fizetett. Ez körülbelül hatszor több, mint amennyibe 1993-ban újonnan került. Vszont ha figyelembe vesszük az inflációt, a licit-ár majdnem megfelel a mai értékének.
Az autó ezután egy konténerben került Frankfurtba az új gazdájához, aki a házáig is elszállíttatta az autót, hogy ne kerüljön bele több kilométer. Az új tulajdonos nem is igazán tervezi, hogy sokat fogja vezetni, csak szeretné minél tovább megőrizni a Favoritot érintetlen állapotában.
Mivel harminc évet töltött egy mélygarázsban, az autó valóban úgy néz ki, mintha most gördült volna le a gyártósorról. Még az üléseken is megmaradtak a műanyag védőhuzatok; a motortérben teljesen ép papírcímkék vannak, a kerékjárati ívek hófehér festése pedig mutatja, hogy a Favorit száraz úton tette meg a 34 kilométert a bemutatóteremből a garázsig.
Az autó a '93-as ráncfelvarrás utáni generációból származik. Ez első pillantásra egyértelmű a középen elhelyezett jelvénnyel ellátott kontúros hűtőrácsból. Az eredeti modell oldalán a cseh autógyártó logója volt, az eredeti formatervnek megfelelően. A belső térbe a görög kereskedő – valószínűleg a tulajdonos kérésére – felszereltetett néhány dizájnos kiegészítőt: például a műszerfal fa mintázatú dekorációját. Egyébként ez a Favorit alap, LX felszereltségű, így fordulatszámmérő helyett egy analog órát találhatunk benne.
A motorháztető alatt egy négyhengers 1,3 literes 54 lóerős motor van, amit Bosch elektronika vezérel. Az új tulajdonos azóta csak az olajat, a szűrőket és az akkumulátort cserélte ki. Ennek köszönhetően az új Favorit a kulcs elfordításakor azonnal beindul, és csak halk morajlás hallatszik a motortérből.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)