A Ferrari 2035 után is tervez a belső égésű motorokkal

2023.05.11. 06:07

Sokáig úgy tűnt, 2035 után egyáltalán nem lehet majd belső égésű motoros autókat forgalmazni Európában, ám főleg német és olasz nyomásra az Európai Unió az utolsó pillanatban még beépített egy kiskaput a tervezett szabályozásba. Ennek értelmében a céldátum után is maradhatnak belső égésű motoros autók kereskedelmi forgalomban, ám kizárólag akkor, ha ezek karbonsemleges e-fuel üzemanyaggal működnek.

Bár a világ továbbra is inkább az elektromos átállás felé mozdul – hiszen az e-fuel üzemanyagoknak megvannak a maguk problémái – a fenti kiskapu lehetőséget biztosít az olyan márkáknak identitásuk megőrzésére, mint amilyen a Ferrari.

Az olasz gyártó autói legalább részben pont a szinte művészi színvonalú mérnöki munkával fejlesztett belső égésű motorjaik miatt olyan különlegesek, így a teljes villanyosítás pont a Ferrari lelkéből ölne meg egy darabot. Benedetto Vigna, a márka első embere azonban arra tett utalást, hogy 2035 után is terveznek még benzinzabáló szörnyetegekkel.

Ferrari Vision GT 01

A cégvezető szerint az e-fuel üzemanyagok vártnál gyorsabb fejlődése „megerősíti a Ferrari – egyelőre titkolt – stratégiáját" a jövőre nézve. „A belső égésnek még nagyon sok dolga van." - mondta sejtelmesen Vigna.

Mivel az első teljesen elektromos Ferrari hamarosan bemutatkozik, arra azért senki ne számítson, hogy a gyártó teljes egészében a belső égésnél marad. A legvalószínűbb, hogy az olaszok elektromos autóik mellett 2035 után is kínálnak majd néhány exkluzív, e-fuel üzemű belső égésű motoros modellt.

Forrás: motor1.com